Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,04 zł

Zmiana[PLN]

0,36%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0,36%
mWIG40 0,5%
WIG-MEDIA 0,13%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

27 czerwca 2019 / 13:45

Serwisy internetowe Agory z zabezpieczeniem przed botami i internetowymi trollami

Zespół portalu Gazeta.pl na wszystkich swoich stronach podpiął narzędzie ABT Shield, stworzone przez firmę Edge NPD. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala na ograniczenie rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji, a także negatywnego wpływu botów i trolli na doświadczenie czytelników oraz skuteczność kampanii reklamowych. Wkrótce rozwiązanie wdrożą również serwisy Wyborcza.pl dla ruchu niesubskrypcyjnego.

Zwiększona aktywność fałszywych użytkowników, działalność botów i trolli internetowych czy skanowanie witryn i kopiowanie treści w czasie rzeczywistym to zagrożenia, z którymi coraz częściej mierzą się wydawcy internetowi. Wdrożenie narzędzia ABT Shield przez serwisy Agory to odpowiedź na te problemy.

Produkt ABT Shield powstał dzięki finansowaniu w ramach programu Google DNI Fund i został zaprojektowany w ścisłej współpracy z wydawcami, reklamodawcami, środowiskiem akademickim i think tankami. Zaufanym partnerem firmy Edge NPD, która tworzy to rozwiązanie, jest również Gazeta.pl. Zespół portalu brał udział w rozwijaniu narzędzia ABT Shield i sprawdzał jego skuteczność na wybranych serwisach, aby po fazie testów wdrożyć je na wszystkich swoich stronach.

Współpraca przy projekcie ABT Shield jest dla nas bardzo ważna – to krok w kierunku transparentności ruchu w internecie. Zależy nam na tym, żeby nasi użytkownicy mieli dostęp do treści i forów dyskusyjnych tworzonych z myślą o ich rzeczywistych zainteresowaniach i potrzebach. Z drugiej strony chcemy, żeby wydatki marketingowe naszych klientów były inwestowane w kontakt z prawdziwymi użytkownikami, a nie z maszynami – tłumaczy Artur Birnbaum, dyrektor ds. badań i strategii Gazeta.pl.

Zespoły Gazeta.pl i Wyborcza.pl będą mogły identyfikować i eliminować sztuczny ruch generowany przez boty i fałszywych internautów. To rozwiązanie korzystne zarówno z punktu widzenia użytkowników, pozwala poprawiać jakość treści rzeczywiście czytanych przez internautów, jak i reklamodawców, którzy płacą za jakościowy ruch na stronach prezentujących ich produkty.

ABT Shield to narzędzie, które uczy się schematów działania i śledzi zachowanie botów i trolli na podstawie analizy dużej ilości ruchu internetowego. Kluczowi wydawcy i firmy internetowe przeprowadzają wspólną analizę ruchu w celu wymiany doświadczeń, a każdy nowy użytkownik rozwiązania pomaga w budowaniu szczelniejszej i doskonalszej tarczy przeciwko botom i trollom poprzez anonimowe udostępnianie śladów groźnych połączeń.

Jako największy wydawca subskrypcyjny w Polsce i 15. na świecie promujemy wszelkie rozwiązania wspierające prawdziwe czytelnictwo i realny kontakt z reklamą, a nie botami. Prenumeratorzy Wyborcza.pl to prawdziwi ludzie. Za pomocą ABT Shield będziemy monitorować ruch niesubskrypcyjny, czyli użytkowników korzystających z naszych serwisów spoza paywalla – mówi Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Projekt wdrożenia narzędzia ABT Shield w serwisach internetowych Agory jest prowadzony w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.

Edge NPD to firma specjalizująca się w innowacjach dotyczących badań rynku. Rozwija technologie we współpracy z mediami i reklamodawcami na rynku cyfrowym, co pozwala na kompleksową analizę zachowań internautów oraz zwiększenie rentowności wydawców.
Więcej: Abtshield.com

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.