19 listopada 2025 / 07:30
Grupa Agora po trzech kwartałach bieżącego roku wypracowała ponad miliard przychodów, z czego tylko w ostatnim kwartale było to 368,6 mln zł. Wyższe wpływy niż rok temu wykazały segmenty Film i Książka, Radio oraz Reklama Zewnętrzna. W trzecim kwartale zysk Grupy na poziomie EBITDA powiększył się o 33,4% do 58,3 mln zł, a wynik operacyjny EBIT wzrósł do 13,5 mln.
Segment Film i Książka, do którego należą m.in. sieć kin Helios, NEXT FILM oraz Wydawnictwo Agora, osiągnął w raportowanym okresie ponad 150 mln zł przychodów. Odnotowano wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku wpływy ze sprzedaży biletów do kin (wzrost o prawie 16%) oraz sprzedaży barowej (wzrost o ponad 13%), a wyniosły one odpowiednio 65,3 mln zł oraz 40,5 mln zł. Przychody z działalności filmowej wzrosły z 3,4 mln do 13,5 mln rok do roku. Spółka NEXT FILM wprowadziła na ekrany kin w tym okresie trzy nowe produkcje – thriller “13 dni do wakacji”, komedię “Teściowie 3” oraz film przygodowy “Skrzat. Nowy początek”. W sumie cały segment Film i Książka odnotował wzrost przychodów o niemal 22% r/r, zysk na poziomie EBIT wyniósł 17,4 mln zł, a EBITDA 37,7 mln zł.
Biznesem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów w tej kategorii w całej Grupie, była Reklama Zewnętrzna (Grupa AMS). Wpływy reklamowe w tym segmencie w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. zwiększyły się prawie o 14%, do poziomu 48,6 mln zł, a wrzesień był rekordowym przychodowo miesiącem w historii Grupy AMS. Na pozytywną dynamikę przychodów najistotniej wpłynęły wydatki na kampanie realizowane na nośnikach typu citylight oraz digital. Segment uzyskał wysokie wyniki EBIT – 7,4 mln zł i EBIDTA 17,6 mln zł.
Kolejnym segmentem, w którym zwiększyły się przychody, było Radio (Grupa Eurozet). Wpływy cyfrowe segmentu były wyższe o 21,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – to głównie efekt sprzedaży online Loterii Radia Zet oraz subskrypcji Premium TOK FM, która była o 34,3% wyższa w porównaniu do trzeciego kwartału 2024 r. Wpływy ze sprzedaży reklamy radiowej wzrosły natomiast o 2,6% do blisko 78 mln zł. Wyniki operacyjne segmentu zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA, były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosły odpowiednio 13,7 mln zł oraz 18,8 mln zł.
W trzecim kwartale 2025 r. segment Prasa Cyfrowa i Drukowana (Wyborcza) odnotował niższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Głównymi czynnikami, które negatywnie wpłynęły na te rezultaty, były koszty restrukturyzacji i usług obcych, a także spadek przychodów z eventów oraz ze sprzedaży wydawnictw w papierowej wersji dziennika. Przychody ze sprzedaży reklam nieznacznie spadły (o 0.6%) i wyniosły 15,4 mln zł. Przychody cyfrowe dziennika wyniosły blisko 18,1 mln zł, co oznacza wzrost o 1,8 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Liczba aktywnych i płatnych prenumerat cyfrowych “Gazety Wyborczej” na koniec września 2025 r. wyniosła blisko 317,6 tys.
W trzecim kwartale 2025 r. całkowite przychody segmentu Internet (Gazeta.pl oraz Yieldbird) zmniejszyły się o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. i wyniosły 30,2 mln zł. Wpływy ze sprzedaży reklam internetowych były niższe o 7,6% w stosunku do trzeciego kwartału 2024 r. i stanowiły 27,8 mln zł.
Grupa Agora ma największy zasięg komercyjny wśród grup mediowych w Polsce i od stycznia br. pozostaje liderem rynku1. Grupa Agora posiada unikalne portfolio mediowe, które obejmuje m.in. Internet, Radio i Outdoor wliczane do badania zasięgu przez Mediapanel/Gemius.
Źródło danych: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF za 3. kw. 2025 r.
Przypisy:
1 Źródło: Badanie Mediapanel/ Gemius; styczeń - październik 2025; wskaźniki: "Real Users - średnia dzienna"; Channel space type: Commercial; dane crossmedia dla platform: Internet, Radio, Telewizja, Outdoor. Zestawienie Top Media Owners. Opracowanie Agora S.A.
Powrót