14 sierpnia 2025 / 08:17
W drugim kwartale 2025 r. Grupa Agora osiągnęła 379,6 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o blisko 17% w stosunku do poprzedniego roku. Był to jednocześnie najlepszy od 17 lat drugi kwartał pod względem wysokości wpływów reklamowych. Wyraźnie wyższe przychody niż rok temu wykazały segmenty Film i Książka – dzięki zwiększonej frekwencji w kinach – oraz Radio, które odnotowało aż 15,4% wzrostu wpływów ze sprzedaży reklamy radiowej. Zysk Grupy na poziomie EBITDA powiększył się o niemal 19% do 65,5 mln zł, a wynik operacyjny EBIT wzrósł o ponad 73% i wyniósł 21,2 mln.
Film i Książka, do którego należą m.in. sieć kin Helios, NEXT FILM oraz Wydawnictwo Agora, osiągnął w raportowanym okresie prawie 138 mln przychodów, co oznacza, że był to historycznie najlepszy drugi kwartał tego segmentu. Odnotowano wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku wpływy ze sprzedaży biletów do kin oraz sprzedaży barowej, a wyniosły one odpowiednio 56,3 oraz 36,7 mln zł. Z kolei wartość przychodów z działalności wydawnictwa wyniosła blisko 16,5 mln zł, a z działalności filmowej prawie 12,5 mln zł. W sumie cały segment Film i Książka odnotował największy wzrost przychodów w Grupie Agora – zwiększyły się one o niemal 46%, zysk na poziomie EBIT wyniósł ponad 11 mln zł, a EBITDA – ponad 30 mln zł.
Biznesem, w którym przychody reklamowe urosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Radio. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 15,4% do ponad 89 mln zł. W drugim kwartale 2025 r. wyniki operacyjne segmentu zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA, były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosły odpowiednio 17 mln zł oraz 22,2 mln zł. Segment odnotował wzrost wpływów cyfrowych, głównie dzięki wyższym przychodom z reklam internetowych oraz większej liczbie subskrypcji Premium TOK FM.
Przychody segmentu Reklama Zewnętrzna w drugim kwartale 2025 r. wyniosły niemal 64 mln zł i pomimo ich minimalnego spadku segment uzyskał wysokie wyniki EBIT – 17 mln zł i EBIDTA – 27,7 mln zł. Wpływy segmentu wzrosły w ujęciu półrocznym, dzięki wyższym przychodom reklamowym, szczególnie z kampanii realizowanych na nośnikach typu citylight, digital oraz citytransport.
W drugim kwartale 2025 r. wzrosły przychody ze sprzedaży reklam w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana. Wpływy reklamowe segmentu zwiększyły się o 6% do poziomu 15,8 mln zł, co było głównie efektem wzrostu wpływów reklamowych w internetowej wersji “Gazety Wyborczej”. Segment odnotował niższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA, co jest przede wszystkim spowodowane spadkiem przychodów z usług poligraficznych oraz sprzedaży wydawnictw. Przychody cyfrowe dziennika (ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej) w drugim kwartale 2025 r. wyniosły ponad 19 mln zł. Stanowiło to 49% jego całkowitych wpływów, co oznacza wzrost o 1,7 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Całkowite przychody segmentu Internet zwiększyły się o 5,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. i wyniosły 32,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży reklam internetowych zwiększyły się o 2,1%, a zostały wypracowane głównie przez Gazeta.pl. Segment zakończył drugi kwartał 2025 r. z wynikiem na poziomie EBIT i EBITDA niższym niż rok temu.
W drugim kwartale 2025 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora wzrosły o 14,6% do 358,4 mln zł. Największą pozycję wśród wydatków Grupy w okresie kwiecień – czerwiec 2025 r. stanowiły koszty usług obcych, które wyniosły 125,3 mln zł i były wyższe o 24,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Wzrost tej pozycji kosztowej widoczny był we wszystkich segmentach biznesowych i w wielu przypadkach powiązany był z wyższymi przychodami.
Grupa Agora utrzymuje największy zasięg wśród grup mediowych w Polsce i od stycznia br. pozostaje liderem rynku1. Grupa Agora posiada unikalne portfolio mediowe, które obejmuje m.in. Internet, Radio i Outdoor wliczane do badania zasięgu przez Mediapanel/Gemius.
Źródło danych: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF za 2. kw. 2025 r.
Przypisy:
1 Źródło: Badanie Mediapanel/ Gemius; styczeń - czerwiec 2025; wskaźniki: "Real Users - średnia dzienna"; Channel space type: Commercial; dane crossmedia dla platform: Internet, Radio, Telewizja, Outdoor. Zestawienie Top Media Owners. Opracowanie Agora S.A.
Więcej informacji:
Bartłomiej Godlewski, dyrektor ds. IR Grupy Agora
Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Grupy Agora
e-mail: press@agora.pl, investor@agora.pl www.agora.pl
Powrót