Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

9,12 zł

Zmiana[PLN]

0,33%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0,33%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

23 lutego 2024 / 09:40

“Wyborcza” w akcji “Głosuję na miasto, na region, na Europę" zachęca do udziału w wyborach

“Wyborcza” w akcji “Głosuję na miasto, na region, na Europę

Redakcja “Wyborczej” zaprasza czytelników i czytelniczki do wspólnego przyjrzenia się sprawom lokalnym z perspektywy tego, jak miasta i regiony Polski zmieniały się dzięki programom inicjowanym i finansowanym przez Unię Europejską. W ramach akcji “Głosuję na miasto, region, na Europę” zaprezentuje spojrzenie mieszkańców i mieszkanek wybranych miast i przedstawicieli samorządów, a także zaprosi do udziału w plebiscycie. Akcji towarzyszy kampania profrekwencyjna, zachęcająca do udziału w wyborach samorządowych i do Parlamentu Europejskiego. 

W 2024 r. mija 20 lat od kiedy Polska stała się częścią Unii Europejskiej. To czas przemian w wielu dziedzinach życia Polek i Polaków. Ogromną transformację przeszły miasta i regiony, a rozwojowi kraju oraz społeczeństwa sprzyjały różnorodne programy unijne dotyczące edukacji, ochrony zdrowia, aktywizmu społecznego, kultury czy sportu. Redakcja “Wyborczej” chce dać swoim czytelnikom i czytelniczkom przestrzeń do dyskusji podsumowujących najważniejsze osiągnięcia w tych obszarach, a jednocześnie zachęcić ich do aktywnego uczestnictwa w zbliżających się wyborach.

- Sprawy lokalne tylko z pozoru są odległe od świata unijnej polityki. Mieszkańcy i mieszkanki Polski w kwietniu zadecydują, kto będzie rządził w ich miastach i regionach i kto będzie miał wpływ na sposób korzystania ze środków unijnych - mówi Paula Skalnicka, szefowa redakcji lokalnych “Wyborczej”. - Chcemy, aby ten wątek jasno wybrzmiał podczas trwającej kampanii wyborczej.  

W ramach akcji “Głosuję na miasto, region, na Europę” “Wyborcza” porozmawiała z mieszkańcami wybranych miast i przedstawicielami lokalnych władz, a podsumowania z lokalnych debat poświęconych osiągnięciom ostatnich 20 lat prezentuje na łamach swoich serwisów lokalnych w piątek, 23 lutego br.  

W kolejnym etapie akcji “Głosuję na miasto, na region, na Europę" “Wyborcza” przyjrzy się projektom ubiegającym się o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), a także zapyta czytelniczki i czytelników o to, które są dla nich najważniejsze. Do 29 lutego br. będą oni mogli zgłaszać swoje kandydatury do plebiscytów “Lista przebojów KPO”. Głosowanie rozpocznie się w piątek, 8 marca br. Ogłoszenie wyników zaplanowane jest na 29 marca br.

Akcji “Głosuję na miasto, na region, na Europę", która potrwa do maja br., będzie towarzyszyła także kampania społeczna, w której do udziału w wyborach samorządowych i europejskich będą zachęcać osoby działające na rzecz lokalnej społeczności - samorządowcy, ludzie ze świata nauki, biznesu, kultury i sportu. Kampanii towarzyszą działania redakcyjne i reklamowe.

Partnerami głównymi są: Samorząd Województwa Mazowieckiego, Unia Metropolii Polskich, enova365 
Akcje wspierają również: Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Samorząd Województwa Lubuskiego, Samorząd Województwa Pomorskiego, Miasto Bielsko-Biała, Miasto Częstochowa, Miasto Gdynia, Miasto Katowice, Miasto Kielce, Miasto Kraków, Miasto Legnica, Miasto Olsztyn, Miasto Opole, Miasto Rybnik, Miasto Sopot, Miasto Szczecin, Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego, Miasto Wałbrzych, Miasto st. Warszawa, Miasto Wrocław, Miasto Zabrze. 

Powrót