Komunikat prasowy
Radio TOK FM rozpoczyna cykl spektakli radiowych przygotowanych w ramach projektu "Teatr Radia TOK FM". Słuchowiska, nadawane w każdy poniedziałek od 24 listopada i przygotowane w oparciu o sztuki współczesnych polskich autorów, będą podejmować aktualne problemy polityczne i społeczne.
Co poniedziałek na antenie Radia TOK FM, o godzinie 20.00 odbędzie się premiera spektaklu radiowego. Pierwszym słuchowiskiem, nadawanym 24 listopada, będzie sztuka "Jak pięknie było rzucać płytami chodnikowymi" autorstwa Marka Modzelewskiego, w adaptacji i reżyserii Anny Smolar. Wystąpią w nim m.in. Jan Frycz, Andrzej Seweryn, Lech Łotocki i Monika Niemczyk.
W kolejne poniedziałki Radio TOK FM zaprosi słuchaczy m.in. na sztukę "Nas troje" Marka Koterskiego, "Okolice bikini" Macieja Kowalewskiego i "Tiramisu" Joanny Owsianko. Spektakle radiowe stworzyli znani dramaturdzy, reżyserzy, aktorzy i realizatorzy dźwięku.
- Jesteśmy pierwszą komercyjną stacją (i zapewne pozostaniemy jedyną), która będzie emitować spektakle teatralne. Teatr jest niezbyt łatwym produktem na sprzedaż, nie buduje ratingów, nie zwiększa zasięgów, nie stanowi typowego kontentu dla reklamodawców - nazywając rzecz tą okropną nowomową. Teatr jest pokarmem dla wyobraźni i intelektu - nie da się go po prostu skonsumować, trzeba go słuchać w większym skupieniu, trzeba mieć chwilę na refleksję i przestrzeń w sobie na jego przyjęcie. Teatr Radia TOK FM to prezent dla naszych słuchaczy, którzy nie są zwykłymi konsumentami produktów i kontentów, są ciekawi innego świata - mówi Ewa Wanat, redaktor naczelna Radia TOK FM.
Nad projektem czuwa Rada Programowa teatru, w której skład wchodzą: Dorota Wyżyńska, szefowa działu kultury "Gazety Stołecznej", redaktor naczelna Radia TOK FM Ewa Wanat, Roman Pawłowski - krytyk teatralny "Gazety Wyborczej", Artur Burchacki - producent wykonawczy spektakli oraz Mikołaj Lizut - dyrektor artystyczny teatru. Część spektakli powstała we współpracy z Laboratorium Dramatu kierowanym przez Tadeusza Słobodzianka. Logo teatru i plakat do premierowego spektaklu przygotował artysta grafik Andrzej Czeczot. Sponsorem projektu jest Agora, a producentem - Robert Kijak.
Informacje o "Teatrze Radia TOK FM" i spektaklach będą ukazywały się od 19 listopada w "Gazecie Wyborczej", "Polityce" i na antenie stacji. Reklamy projektu ukażą się w "GW" i jej dodatkach oraz na antenie Radia TOK FM. Kampanię reklamową przygotowało i zaplanowało radio we własnym zakresie.