Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

12,20 zł

Zmiana[PLN]

-0,41%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,41%
mWIG40 0,37%
WIG-MEDIA -0,68%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

12 września 2022 / 14:58

„STOP molestowaniu w miejscach publicznych” – nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów”

„STOP molestowaniu w miejscach publicznych” – nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów”

Redakcja „Wysokich Obcasów” zainicjowała nową akcję, która ma na celu walkę z molestowaniem w miejscach publicznych. Partnerem działań jest firma L’Oréal Paris, organizator akcji „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”, prowadzonej z Centrum Praw Kobiet i Right To Be. Projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” rozpoczął się 7 września i potrwa do końca 2022 r.

„Wysokie Obcasy” oraz L’Oréal Paris wymarzyły sobie świat bez „ulicznego” molestowania –  świat, w którym dziewczynki i kobiety, jak również chłopcy i mężczyźni, mogą czuć się bezpiecznie. Obecne statystyki nie pozostawiają bowiem złudzeń - według badania Ipsos zamówionego przez L’Oréal Paris aż 84% Polek doświadczyło molestowania w miejscu publicznym.  

Bardzo często w sytuacji molestowania dziewczynki i kobiety czują się bezradne, speszone i zażenowane –  nie wiedzą, jak zareagować i zwykle nie reagują. Nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów” pokaże, że nie musi tak być – molestowanej lub molestowanemu można, a wręcz trzeba pomóc. Skutecznym i pomysłowym sposobem na reakcję jest opracowana przez L'Oréal Paris i organizację Right To Be tzw. metodologia 5D: distractdelegatedocumentdelaydirect – dekoncentruj, dołącz innych, dokumentuj, dojdź do głosu, daj wsparcie. 

W ramach kampanii „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” na łamach „Wysokich Obcasów”, „Wolnej Soboty”, „Wysokich Obcasów Extra” oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Instytutu Dobrego Życia - Wysokieobcasy.pl/Instytut ukażą się materiały dotyczące definicji publicznego molestowania, skali tego zjawiska oraz metod radzenia sobie z tym problemem. Temat zostanie pokazany z różnych perspektyw – prawnego, psychologicznego, socjologicznego, także z punktu widzenia mężczyzn. O swoich doświadczeniach opowiedzą artystki i influencerki, jak również czytelniczki „Wysokich Obcasów” – w swoich listach do redakcji. Częścią działań będą też reportaże, analizy badania Ipsos oraz rozmowy z antropologiem, pedagożką i aktywistką. Pierwsze artykuły można już przeczytać na Wysokieobcasy.pl - tutaj.  

Oprócz publikacji projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” obejmie podcasty, materiały wideo oraz spotkanie na żywo, zaplanowane na 22 października br. w Warszawie. Złoży się na nie kilka paneli dyskusyjnych pod szyldem „Kobiety wiedzą, co robią” – jeden z nich poświęcony będzie „ulicznemu” molestowaniu. 

W minionym tygodniu – w czwartek, 8 września 2022 r. w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki miała miejsce debata zorganizowana przez L’Oréal Paris, Centrum Praw Kobiet i Right to Be. Tematem była akcja „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”. W wydarzeniu udział wzięły m.in. ekspertki ze strony organizatorów, Magda Mołek i Mateusz Banasiuk. Dyskusję poprowadziła Grażyna Torbicka. 

Projekt L’Oréal Paris objęli patronatem honorowym: Rzecznik Praw Obywatelskich, prezydent miasta stołecznego Warszawa oraz prezydenci Poznania, Wrocławia, Krakowa, Łodzi i Gdańska. 

L'Oréal Paris planuje do końca roku przeszkolić 50 tys. Polek i Polaków tak, aby potrafili skutecznie reagować na sytuacje molestowania w barach, szkołach czy środkach komunikacji.  

Akcja „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” to kolejny projekt społeczny redakcji „Wysokich Obcasów”, która znana jest z podejmowania nawet najtrudniejszych, ale istotnych tematów związanych m.in. z prawami kobiet, równouprawnieniem i odpowiedzialnym rozwojem. Tylko w tym roku marka zaangażowała się już w działania pod hasłem: #Nie posiadam, wspólnie z Wyborcza.biz rozpoczynając 2. edycję akcji zachęcającej do zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji, a także „Z miesiączką na Ty” - akcję zainicjowaną wraz z redakcją „Wyborczej”, by przełamywać tabu wokół tak ważnej kwestii dotyczącej młodych kobiet. 

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.