AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)
Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa
więcejGodziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
12 września 2022 / 14:58
Redakcja „Wysokich Obcasów” zainicjowała nową akcję, która ma na celu walkę z molestowaniem w miejscach publicznych. Partnerem działań jest firma L’Oréal Paris, organizator akcji „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”, prowadzonej z Centrum Praw Kobiet i Right To Be. Projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” rozpoczął się 7 września i potrwa do końca 2022 r.
„Wysokie Obcasy” oraz L’Oréal Paris wymarzyły sobie świat bez „ulicznego” molestowania – świat, w którym dziewczynki i kobiety, jak również chłopcy i mężczyźni, mogą czuć się bezpiecznie. Obecne statystyki nie pozostawiają bowiem złudzeń - według badania Ipsos zamówionego przez L’Oréal Paris aż 84% Polek doświadczyło molestowania w miejscu publicznym.
Bardzo często w sytuacji molestowania dziewczynki i kobiety czują się bezradne, speszone i zażenowane – nie wiedzą, jak zareagować i zwykle nie reagują. Nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów” pokaże, że nie musi tak być – molestowanej lub molestowanemu można, a wręcz trzeba pomóc. Skutecznym i pomysłowym sposobem na reakcję jest opracowana przez L'Oréal Paris i organizację Right To Be tzw. metodologia 5D: distract, delegate, document, delay, direct – dekoncentruj, dołącz innych, dokumentuj, dojdź do głosu, daj wsparcie.
W ramach kampanii „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” na łamach „Wysokich Obcasów”, „Wolnej Soboty”, „Wysokich Obcasów Extra” oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Instytutu Dobrego Życia - Wysokieobcasy.pl/Instytut ukażą się materiały dotyczące definicji publicznego molestowania, skali tego zjawiska oraz metod radzenia sobie z tym problemem. Temat zostanie pokazany z różnych perspektyw – prawnego, psychologicznego, socjologicznego, także z punktu widzenia mężczyzn. O swoich doświadczeniach opowiedzą artystki i influencerki, jak również czytelniczki „Wysokich Obcasów” – w swoich listach do redakcji. Częścią działań będą też reportaże, analizy badania Ipsos oraz rozmowy z antropologiem, pedagożką i aktywistką. Pierwsze artykuły można już przeczytać na Wysokieobcasy.pl - tutaj.
Oprócz publikacji projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” obejmie podcasty, materiały wideo oraz spotkanie na żywo, zaplanowane na 22 października br. w Warszawie. Złoży się na nie kilka paneli dyskusyjnych pod szyldem „Kobiety wiedzą, co robią” – jeden z nich poświęcony będzie „ulicznemu” molestowaniu.
W minionym tygodniu – w czwartek, 8 września 2022 r. w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki miała miejsce debata zorganizowana przez L’Oréal Paris, Centrum Praw Kobiet i Right to Be. Tematem była akcja „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”. W wydarzeniu udział wzięły m.in. ekspertki ze strony organizatorów, Magda Mołek i Mateusz Banasiuk. Dyskusję poprowadziła Grażyna Torbicka.
Projekt L’Oréal Paris objęli patronatem honorowym: Rzecznik Praw Obywatelskich, prezydent miasta stołecznego Warszawa oraz prezydenci Poznania, Wrocławia, Krakowa, Łodzi i Gdańska.
L'Oréal Paris planuje do końca roku przeszkolić 50 tys. Polek i Polaków tak, aby potrafili skutecznie reagować na sytuacje molestowania w barach, szkołach czy środkach komunikacji.
Akcja „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” to kolejny projekt społeczny redakcji „Wysokich Obcasów”, która znana jest z podejmowania nawet najtrudniejszych, ale istotnych tematów związanych m.in. z prawami kobiet, równouprawnieniem i odpowiedzialnym rozwojem. Tylko w tym roku marka zaangażowała się już w działania pod hasłem: #Nie posiadam, wspólnie z Wyborcza.biz rozpoczynając 2. edycję akcji zachęcającej do zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji, a także „Z miesiączką na Ty” - akcję zainicjowaną wraz z redakcją „Wyborczej”, by przełamywać tabu wokół tak ważnej kwestii dotyczącej młodych kobiet.
Powrót