Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,38 zł

Zmiana[PLN]

-0,7%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,7%
mWIG40 -1,94%
WIG-MEDIA 0,43%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

15 grudnia 2022 / 13:03

Reklama OOH w media mixie istotnie zwiększa skuteczność kampanii

Reklama OOH w media mixie istotnie zwiększa skuteczność kampanii

​​​​​​​Reklama Out-of-Home znakomicie sprawdza się w działaniach długookresowych, a efektywność kampanii może być jeszcze lepsza, gdy w media mixie znajdzie się OOH.

Tak wynika z metaanalizy przeprowadzonej przez agencję YOTTA, będącej częścią Publicis Groupe. Wyniki zaprezentowano po raz pierwszy 8 grudnia 2022 r., podczas organizowanej przez AMS konferencji Data Driven Digital OOH. Zrealizowane przez YOTTA projekty ekonometryczne oraz badawcze dowodzą, iż outdoor sprawdza się zarówno w bezpośrednim oddziaływaniu na odbiorcę, jak i pośrednio — przez współdziałanie z innymi mediami.​​​​​​​

Mierząc efektywność OOH wskaźnikiem ROI, okazuje się, że średnio dla różnych kategorii wpływ całkowity outdooru (bezpośredni i pośredni) jest 8,5 razy wyższy niż wpływ bezpośredni (źródło: średnia z kategorii Retail, FMCG i Usługi, na podstawie wyników projektów ekonometrycznych 2016–2021, YOTTA by Publicis Groupe).

Wnioski z analizy danych pochodzących z projektów przeprowadzonych przez YOTTA wskazują, że: outdoor najlepiej sprawdza się w działaniach długoterminowych i jako ważny element media mixu przez synergię z innymi kanałami.

​​​​​​​– Rzeczywiście, nasze badania pokazały, że w długim okresie OOH może przynieść znacznie wyższy zwrot z inwestycji w porównaniu z perspektywą krótkookresową. W przypadku kategorii żywność ta różnica przekracza 253 procent – mówi Joanna Nowik, Business Integration Manager w agencji YOTTA by Publicis Groupe. – W kategorii FMCG wzrost sięga 183 proc., retailu 168 proc., a finansów 34 procent – dodaje.

Mierzalność kampanii jest kwestią kluczową w komunikacji marki - zarówno z punktu widzenia operatora nośników, jak i reklamodawców. Dane potwierdzające skuteczność prowadzonych działań wzmacniają zaś wiarygodność szeroko rozumianego kanału OOH. Co ciekawe, okazuje się, iż największą skuteczność przynoszą kampanie nie tylko wykorzystujące różnorodne kanały w media mixie, lecz również wiele formatów outdoorowych równocześnie – mówi Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS.

​​​​​​​Zgodnie z danymi z analizy przeprowadzonej przez YOTTA, rozpoznawalność kampanii wzrasta o 100 proc., gdy zastosuje się trzy różne formaty nośników - w porównaniu z kampanią sięgającą po jeden format. Natomiast w media mixie z internetem świetnie sprawdza się Digital OOH, mogący poprawić częstotliwość użytkowania marki. Odbiorcy takich kampanii korzystają z danego brandu o 25 proc. częściej niż ci, którzy kampanii nie widzieli oraz o 34 proc. częściej niż widzowie wyłącznie kampanii telewizyjnej (wyniki projektu badawczego z kategorii finanse i ubezpieczenia; wpływ na częstotliwość użytkowania: YOTTA by Publicis Groupe).


Więcej na temat badania agencji YOTTA by Publicis Groupe: https://yotta.com.pl/artykuly/utarte-sciezki-ktore-prowadza-na-manowce-czyli-mylne-przekonania-na-temat-ooh/

Więcej o konferencji Data Driven Digital OOH: https://datadrivendooh.pl/

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.