Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,70 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

9 lipca 2020 / 12:17

Poznańskie eko przystanki oczyszczają powietrze i chłodzą w upalne dni

Poznańskie eko przystanki oczyszczają powietrze i chłodzą w upalne dni

Dzięki ekologicznej inicjatywie AMS i Grupy MTP w Poznaniu powstał pierwszy w Polsce system zielonych dachów na wiatach przystankowych. Projekt ma na celu zwiększenie liczby zielonych miejsc, które są niezbędne w oczyszczaniu powietrza w mieście.

Dach rozchodnikowy, który pokrywa eko wiatę, to 9 m2 zieleni w mieście, które pozwalają na zmagazynowanie w czasie deszczu nawet 90 l wody, obniżają zapylenie powietrza o ok. 15-20 proc. w otoczeniu wiaty, absorbują 7,3 kg CO2 rocznie, a w upalne dni obniżają temperaturę pod dachem wiaty o 3-5 °C. Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są bardzo wytrzymałe na warunki środowiskowe, a dodatkowo – mając długi okres kwitnienia – są przyjazne m.in. dla pszczół.

Zielone przystanki, należące do zespołu City Marketingu Grupy MTP, których operatorem na mocy podpisanej z Grupą MTP umowy jest AMS, są niezwykle istotnymi dla miejskiej infrastruktury rozwiązaniami typu nature-based solutions. Inspirowane naturą i wydajne ekonomicznie, dostarczają równocześnie korzyści natury ekologicznej, ekonomicznej i społecznej, a także wspierają adaptację do zmian klimatu.

Docelowo w Poznaniu zazielenią się dachy przystanków zlokalizowanych w najbardziej zurbanizowanych miejscach, podobnie jak na Placu Bernardyńskim i Rynku Łazarskim.

Podobne rozwiązania AMS z sukcesem zastosował na pilotażowych wiatach w Warszawie i Krakowie. Ekologiczny projekt AMS "Zielone Przystanki" w Krakowie został nagrodzony SREBREM w konkursie Innovation 2019.

 

AMS jest liderem reklamy out-of-home (OOH) w Polsce, zdobywcą licznych nagród. Działa w obszarze klasycznego i cyfrowego OOH. Od września 2002 r. należy do Grupy Agora. Klientom oferuje skuteczne kampanie z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi na blisko 23 tys. powierzchni reklamowych, dysponując, jako jedyna firma, systemami nośników z każdego segmentu rynku.

AMS jest liderem w segmencie mebli miejskich – na podstawie kontraktów z największymi gminami w Polsce wyposażył w nie ponad 30 największych polskich miast. Zrealizował pionierskie na polskim rynku inwestycje w zrewitalizowanych obszarach Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Spółka jest wyłącznym operatorem wiat przystankowych w Warszawie i Krakowie.

AMS znany jest z działań społecznych, m.in. na rzecz integracji osób niepełnosprawnych. W 2013 roku spółka powołała do życia Fundację „Akademia Integracji”. W ramach działań na rzecz środowiska prowadzi programy – Galeria Plakatu AMS i AMS dla miast.

 

Grupa MTP zajmuje pierwsze miejsce wśród ośrodków targowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. To lider turystyki biznesowej odwiedzany rocznie przez ponad 1,4 mln osób z całego świata. Od 100 lat skutecznie łączymy biznes, naukę i sztukę będąc jednym z najdłużej działających w Europie organizatorów targów.

Cenimy kompetencje, stąd w naszym portfolio jest aż 100 imprez targowych. Lubimy się też dobrze bawić, dlatego z powodzeniem organizujemy autorskie eventy dla fanów lotnictwa, motoryzacji, gier komputerowych czy jeździectwa. Poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi organizujemy kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy. Wyróżnia nas ranga, zasięg i jakość organizowanych wydarzeń. Dążymy do tego, by kreować i obsługiwać najbardziej wpływowe i najciekawsze wydarzenia w wybranych branżach w Polsce i za granicą. Takie, na które chcą przyjeżdżać decydenci i uczestnicy. Takie, które pamięta się przez cały rok.

 

Powrót