Komunikat prasowy
Od soboty, 6 września br. trwa nowa akcja "Gazety Wyborczej" "Polish your English". Na łamach "Wyborczej" przez prawie 3 miesiące będą ukazywać się kolejne lekcje angielskiego, które pomogą czytelnikom poprawić znajomość tego języka. Tyle samo czasu - 80 dni ma na naukę premier Donald Tusk, który na konferencji prasowej po wyborze na Przewodniczącego Rady Europejskiej obiecał, że do 1 grudnia 2014 jego angielski będzie perfekcyjny.
Przez 80 dni "Gazeta Wyborcza" będzie codziennie publikować lekcje języka angielskiego prezentujące szereg użytecznych zwrotów, niezbędne słownictwo, anegdoty oraz porady językowe udzielane przez znanych europejskich polityków, biznesmenów, sportowców, dziennikarzy oraz artystów.
"Polish your English" to także ciekawostki ze świata unijnych biurokratów i polityki w Europie. W specjalnym cyklu tekstów "Wyborcza" przedstawi m.in. największe językowe wpadki europejskich polityków, sprawdzi, jak kanclerz Angela Merkel radzi sobie z językiem Szekspira, dowie się, jakie są ulubione słówka prezydenta Baracka Obamy, nauczy się tematów konwersacji z królową angielską i pozna francuskie obsesje językowe.
- W trakcie naszego trzymiesięcznego kursu chcemy nauczyć Polaków mówić po angielsku z polotem i dowcipem, tak, aby byli w stanie precyzyjnie budować zdania, skutecznie prowadzić small talk, omijać językowe gafy i płynnie odpowiadać na każde pytanie - mówi Karolina Jaroszewicz, szefowa projektu.
Przyjmuje się, że aby mówić biegle po angielsku wystarczy znać 1 000 zwrotów. Przy założeniu, że mamy 80 dni, trzeba nauczyć się 12 zwrotów dziennie, które będą dostępne w "Gazecie Wyborczej". Po zakończeniu każdego tygodnia nauki czytelnicy "Wyborczej" będą mogli sprawdzić swoją wiedzę w specjalnym teście, a na zakończenie cyklu - podsumować wiedzę, którą zdobyli przez całe 3 miesiące.
Akcja "Polish your English" będzie prowadzona również w Internecie na
Wyborcza.pl/polishyourenglish . Oprócz filmów z kursem angielskiego czytelnicy znajdą tam także gry i zabawy, ćwiczenia oraz testy. Specjalna edycja programu dostępna będzie także na Facebooku.
Więcej o akcji