Pierwsza polska sieć partnerska YouTube (tzw. Multi Channel Network), którą Agora uruchomiła już w 2010 roku, obecnie zmienia nazwę, wzmacnia zespół, poszerza gamę usług, a także uruchamia sprzedaż reklam.
Agora Internet Artist, w skrócie AIA, jest pierwszą, ale też największą polską siecią YouTube, zrzeszającą ponad 200 popularnych kanałów wideo z wielu kategorii tematycznych, m.in. lifestyle, rozrywka, gry, edukacja, czy sport. Wśród ich twórców znajdują się gwiazdy polskiego internetu, takie jak: CeZiK, Niekryty Krytyk czy Krzysztof Gonciarz. Kanały AIA oglądane są każdego miesiąca przez 4 miliony stałych widzów, a zamieszczane w nich materiały wyświetlane są po 40 milionów razy*.
- Do współpracy z siecią Agora Internet Artists zapraszamy wszystkich polskich YouTubersów, którzy tworzą wartościowe i popularne treści, artystów, dziennikarzy i vlogerów. Oferujemy im wsparcie merytoryczne oraz udział w organizowanych przez nas warsztatach i eventach. Pośredniczymy także w rozmowach z reklamodawcami zainteresowanymi współpracą. Przynależność do AIA to szansa na rozwój kanału, a także zwiększenie przychodów z jego prowadzenia. - mówi Michał Pietniczka, szef sieci AIA.
AIA zapewnia swoim Partnerom - autorom nagrań wideo i właścicielom kanałów - stałą, profesjonalną opiekę techniczną i prawną. Twórcy zrzeszeni w sieci mogą liczyć na wsparcie w zakresie doskonalenia jakości publikowanych treści, na szkolenia dotyczące efektywnego zarządzania kanałem oraz promocję ich kanałów w ramach sieci i w mediach Agory.
Agora, jako pierwszy polski podmiot, rozpoczęła sprzedaż reklam wideo w serwisie YouTube na kanałach twórców zrzeszonych w AIA. Sprzedażą reklam zajmuje się sieć reklamy wideo
AdPlayer Agory, oferująca rezerwowane reklamy wideo w serwisie, rozliczane w modelu CPM oraz reklamę TrueView, rozliczaną w modelu efektywnościowym.
Więcej informacji na temat
AIA oraz oferty
AdPlayer.
* Żródło danych: YouTube Analytics