Komunikat prasowy
Współpraca Agory i Microsoftu wkroczyła w kolejny etap - dziś ruszył portal
MetroMsn.pl , który zastąpił dotychczasowe strony Msn.pl oraz emetro.pl. Pod nową marką portal połączy rozrywkę, wiadomości i styl życia w najlepszym wydaniu ze sprawami konsumenckimi.
Uruchomienie portalu jest kolejnym etapem współpracy Agory i Microsoftu. Dziś ruszyła jego wersja startowa, która przez najbliższe miesiące będzie rozwijana i doskonalona - powstanie m.in. mobilna wersja strony, a także pełna oferta dla reklamodawców. Docelowa wersja
MetroMsn.pl zaprezentowana zostanie w październiku tego roku. Wtedy też rozpocznie się ogólnopolska kampania promocyjna portalu.
Zawartość portalu powstawać będzie w nowej, multimedialnej redakcji, odpowiedzialnej zarówno za MetroMsn.pl jak i papierowe wydanie "Metra". Redaktor naczelną portalu została Anna Gąsiorowska, która pozostaje jednocześnie z-cą redaktora naczelnego "Metra".
Redakcja będzie koncentrować się na tematach związanych ze stylem życia i rozrywką, ale nie przekazywaną nachalnie, a także na kulturze i bieżących wiadomościach. Ważną częścią będą treści konsumenckie i poradnikowe - przeglądy towarów, testy produktów, przewodniki. Portal - podobnie jak dziennik "Metro" - będzie interweniować w sprawach czytelników. Jak zapowiada redaktor naczelna Anna Gąsiorowska - ma być ciekawie, mądrze, praktycznie, czasem poważnie, ale na pewno nie nudno.
MetroMSN.pl ma być źródłem informacji, rozrywki oraz inspiracji i pomysłów na siebie, na spędzanie wolnego czasu, miejscem dla ludzi ciekawych świata, z pasją i posiadających własne zdanie.
"Metro" to znana i silna marka prasowa. Nasze ostatnie sukcesy rynkowe i finansowe są tego najlepszym dowodem. Dzięki partnerstwu z Microsoftem zespół "Metra" ma dziś niepowtarzalną szansę, aby wykorzystać potencjał czytelniczy i reklamowy marki również w internecie i sprawić, aby nasze obie oferty medialne były jeszcze bardziej atrakcyjne dla odbiorców - ocenia projekt Joanna Bażyńska, dyrektor pionu Prasa Bezpłatna w Agorze.
Portal będzie też korzystał z treści dostępnych w ramach serwisów grupy Gazeta.pl, m.in. na
Sport.pl , a także - jako część międzynarodowej rodziny portali MSN - z materiałów udostępnianych przez Microsoft, tworzonych np. przy okazji dużych wydarzeń kulturalnych i sportowych, takich jak Olimpiada czy rozdanie Oskarów. Jego użytkownicy, tak jak dotychczas, będą mieć dostęp do programów i narzędzi komunikacyjnych firmy Microsoft takich jak poczta elektroniczna, Skype czy przeglądarka Internet Explorer.
- Współpraca Agory z Microsoftem rozwija się. MetroMsn.pl dołącza do międzynarodowej rodziny MSN, która obecnie liczy już 51 portali . Jesteśmy dumni, że dzięki udziałowi jednego z najpopularniejszych polskich dzienników dostarczymy naszym użytkownikom jeszcze ciekawszy, bogaty w treści, ciekawy portal. - komentuje Justin Dewhirst, Executive Producer for Central & Eastern Europe MSN.
- Projekt
MetroMsn.pl pozwoli wykorzystać olbrzymi potencjał, który wynika ze współpracy tak silnych partnerów jak Agora i Microsoft - dodaje Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet Agory - Obie strony wnoszą to, co mają najlepsze - wartościowe treści, doświadczony zespół redakcyjny "Metra", technologię, międzynarodowe doświadczenie, lojalnych odbiorców.
MetroMsn.pl to międzysegmentowy projekt, nad którym pracują zespoły segmentu Internet i pionu Prasy Bezpłatnej Agory. Portal będzie wykorzystywał wieloletnie doświadczenie Gazeta.pl, a także silną pozycję i skuteczność "Metra" jako trzeciej najczęściej czytanej gazety ogólnopolskiej*.
Portale MSN działają w 51 krajach i mają łącznie ponad 550 milionów użytkowników. W Polsce strona MSN ma obecnie 1,1 mln użytkowników i 40 mln odsłon miesięcznie.**
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, wyk: MillwardBrown SMG/KRC, wskaźnik CPW, I-XII 2011, N = 48757; opracowanie Agora S.A.
** Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2012, wskaźniki: użytkownicy (real users), odsłony krajowe ogółem.