Od wtorku 31 maja dziennik "Metro" ukazuje się w nowej szacie graficznej.
Nowa makieta ma lepiej oddać charakter "Metra" - gazety kierowanej do młodego czytelnika - nowoczesnej, miejskiej, szybkiej, wyrazistej, z własnym zdaniem. Projekt nawiązuje do grafiki internetowej, co unowocześnia i dynamizuje przekaz dziennika.
"Metro" w nowej makiecie ma bardziej odpowiadać stylowi życia młodych, aktywnych mieszkańców dużych miast, dlatego będzie jeszcze silniej koncentrować się na treściach autorskich, poruszać tematy nieobecne w innych mediach, a także intensywnie angażować się w sprawy społeczne ważne dla jego młodych czytelników.
Życie młodych ludzi to również rozrywka i spędzanie wolnego czasu. Nowa szata graficzna przewiduje więcej miejsca i form na treści związane z życiem w mieście, m.in. popkulturą, modą i lifestylem.
- Nasi czytelnicy to głównie młodzi mieszkańcy dużych miast. Żyją szybko, intensywnie, są aktywni i dynamiczni. Chcemy, aby "Metro" odpowiadało ich stylowi życia i było takie jak oni - nowoczesne, zaangażowane i zawsze na czasie - komentuje zmianę Joanna Bażyńska, dyrektor pionu Prasy bezpłatnej Agory.
- Dzięki nowej makiecie chcemy wzmocnić te elementy wizerunku, które stanowią o popularności "Metra", czyli interaktywność, zaangażowanie społeczne, budowanie więzi z odbiorcą - mówi Waldemar Paś, redaktor naczelny.
Dziennik "Metro" w nowej szacie graficznej ukazuje się od wtorku, 31 maja 2011 r. Autorką projektu jest Magdalena Mamajek - Mich, dyrektor artystyczna tytułu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziennik "Metro" zwyciężył w konkursie World Young Reader Prize 2010 i uzyskał miano Young Reader Newspaper of the Year. W tym samym roku tytuł otrzymał główną nagrodę w konkursie INMA AWARDS 2010 w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców. "Metro" uzyskało także wyróżnienie w raporcie "Dzienniki" według tygodnika "Media & Marketing Polska".