Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

3 sierpnia 2021 / 15:07

Kalendarz autorki Psich Sucharków z nietypowymi świętami na Wyborcza.pl

Kalendarz autorki Psich Sucharków z nietypowymi świętami na Wyborcza.pl

Dzień musztardy, święto brokatu, urodziny polskiego internetu oraz dzień zdegradowania Plutona – to tylko niektóre z nietypowych świąt obchodzonych w sierpniu, które znaleźć można w wyjątkowym kalendarzu autorstwa Marii Apoleiki. „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła właśnie współpracę z rysowniczką i autorką popularnego profilu na Facebooku pt. Psie Sucharki, która co miesiąc dla użytkowników Wyborcza.pl tworzyć będzie wyjątkowy plakat z oryginalnymi świętami.

Sierpień jest w Polsce tradycyjnie miesiącem wydarzeń historycznych - obchodzimy w nim rocznicę wybuchu powstania warszawskiego, Bitwy Warszawskiej i zawarcia porozumień sierpniowych. W kalendarzu znaleźć można również inne, mniej poważne daty – m.in. dzień arbuza, pszczoły, kota, dzień piwa i musztardy, święto brokatu oraz urodziny polskiego internetu.

Wyjątkowy kalendarz z nietypowymi świętami przygotowała dla „Wyborczej” Maria Apoleika, rysowniczka i autorka popularnego profilu Psie Sucharki. Co miesiąc na Wyborcza.pl znaleźć będzie można nowy kalendarz w formie plakatu – do pobrania, wydrukowania i powieszenia na ścianie. Kalendarz sierpniowy dostępny jest tutaj.

Profil pt. Psie Sucharki na Facebooku śledzi dziś 344 tys. osób, na Instagramie z kolei ponad 80 tys. użytkowników. Autorka umieszcza w nim językowe żarty, scenki, które rozpoznają wszyscy psi opiekunowie, ale też rysunki edukacyjne, przypominające, czego psy nie lubią, co je stresuje albo co robić, gdy czworonóg się zgubi. O tym, za co kilkaset tysięcy Polaków pokochało ten profil, można przeczytać na Wyborcza.pl

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.

Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys.

fot. Marcin Stępień/ Agencja Gazeta

Powrót