Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 2,54%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
29 marca 2021 / 17:16
Co by było, gdyby...? Co, jeśli...? Jak będzie wyglądał świat, za rok, a jak za 10 lat? Takie pytania zadają sobie twórcy 5. edycji programu „Jutronauci 2021: Nowa normalność”, która rozpoczęła się w sobotę, 27 marca br. W jej ramach aż do końca 2021 r. dziennikarze „Gazety Wyborczej” wraz z zaproszonymi gośćmi – ekspertami i wizjonerami – na łamach dziennika oraz na Wyborcza.pl/Jutronauci będą tworzyć scenariusze post-covidowej przyszłości. Partnerem strategicznym projektu jest Sebastian Kulczyk.
Wyzwania, które postawił przed nami rok 2020, nie tylko się nie zakończyły, lecz nieustannie ewoluują. W strategiach ekonomicznych, w trendach technologicznych, w geopolityce, w kulturze czy w relacjach społecznych – koronawirus powoduje zmiany praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia.
Jaka przyszłość czeka ludzkość w post-pandemicznej przyszłości, w świecie nadchodzącej katastrofy klimatycznej? Nad tym m.in. będzie zastanawiać się „Gazeta Wyborcza” wraz z zaproszonymi gośćmi w ramach jubileuszowej, 5. edycji projektu „Jutronauci” – „Jutronauci 2021: Nowa normalność”. Eksperci z różnych dyscyplin naukowych i artystycznych przyjrzą się mikroprocesom w obszarze polityczno-gospodarczym, technologicznym oraz społeczno-kulturowym, tworząc zestaw scenariuszy przyszłości i dekonstruując tym samym nienawidzone przez wielu historyków pytanie Co by było, gdyby...?.
– Czy zaliczymy globalny stres test ludzkiej odporności na inny świat? Czy uodpornimy się na niezaszczepione życie, które tak gwałtownie miksuje nową normalność i starą nienormalność? Jutronauci już wiedzą – mówi Sebastian Kulczyk, partner strategiczny programu.
– Nie wystarczy zrozumieć problem, żeby go sobie zwizualizować. Dlatego pytanie, które zadajemy w tej odsłonie „Jutronautów” – „A co, jeśli, a co, gdyby?”, jest uzasadnione. Skoro stawiamy je sobie – Państwo, nasi czytelnicy, nasi eksperci i my, redaktorzy – w towarzyskich rozmowach i we własnych głowach, dlaczego nie postawić go publicznie? – pisze natomiast w tekście inaugurującym tegoroczną odsłonę projektu Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Na 5. edycję programu „Jutronauci”, który potrwa do końca 2021 r., złożą się artykuły, wywiady i eseje. Materiały będą ukazywać się na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci. W ramach programu będą dostępne również cotygodniowe podcasty publikowane w każdy piątek w serwisie Wyborcza.pl - tutaj oraz comiesięczne debaty online „Jutronauci Talks” na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.
Inauguracja nowej odsłony „Jutronautów” nastąpiła w sobotę, 27 marca 2021 r. – tego dnia ukazał się wywiad z prof. Bogusławem Pawłowskiem o tym, co by było, gdybyśmy przestali się uśmiechać. Tekst można przeczytać tutaj.
Partnerem strategicznym programu „Jutronauci” jest Sebastian Kulczyk. Patronat medialny nad tegoroczną edycją ponownie objęło Radio TOK FM, które będzie gościć ekspertów biorących udział w programie „Jutronauci 2021” w swoich audycjach i podcastach.
Nową odsłonę „Jutronautów” wspierają działania autopromocyjne prowadzone na łamach „Gazety Wyborczej”, w serwisach Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych, a także kampania w stacjach radiowych Agory.
„Jutronauci” to unikalny program, który powstał dzięki współpracy „Gazety Wyborczej” z Sebastianem Kulczykiem, liderem młodego pokolenia przedsiębiorców. W dotychczasowych edycjach redakcja dziennika przedstawiała ludzi jutra – wyjątkowe osoby z pozornie odległych od siebie światów, które już dziś wdrażają idee przyszłości i mierzą się z najważniejszymi pytaniami stojącymi przed naszą cywilizacją, m.in. dokąd doprowadzi nas galopujący postęp technologiczny, a także jaki będzie człowiek przyszłości. Projekt „Jutronauci” zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project).
W ramach programu w listopadzie 2020 r. nakładem Wydawnictwa Agora ukazała się również wyjątkowa książka „Jutro jest teraz” - zbiór 23 wywiadów, esejów i artykułów publikowanych w zeszłorocznej edycji programu „Jutronauci 2020: świat po pandemii”. Więcej informacji tutaj.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej - w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec grudnia 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej" liczyła niemal 260 tys.
Powrót