Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


„W trosce o społeczeństwo i środowisko” – Grupa Agora prezentuje interaktywny „Raport odpowiedzialności za 2020 r.”

ODPOWIEDZIALNY BIZNES, AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

„W trosce o społeczeństwo i środowisko” – Grupa Agora prezentuje interaktywny „Raport odpowiedzialności za 2020 r.”

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,78 zł

Zmiana[PLN]

2,81%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 2,81%
mWIG40 1,7%
WIG-MEDIA 1,27%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

12 lipca 2021 / 08:50

Jak i dlaczego słuchamy podcastów? Informacje z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”

Jak i dlaczego słuchamy podcastów? Informacje z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”

Polscy internauci coraz chętniej i częściej słuchają podcastów, głównie na smartfonach, w domu oraz wieczorami. To dla nich rozrywka, ale też sposób na pozyskanie wiedzy o świecie lub informacji od ekspertów. Najczęściej wybierają audycje poświęcone zdrowiu i stylowi życia, muzyce oraz aktualnym wydarzeniom i polityce. Takie informacje przynosi druga edycja najobszerniejszego badania polskich słuchaczy podcastów przygotowanego przez Tandem Media z Grupy Radiowej Agory. 

Aż 31% - tyle wynosił zasięg podcastów w naszym kraju w 2020 r., zgodnie z danymi z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowanego z Publicis Groupe w listopadzie ub.r. Oznacza to, że podcastów słucha już niemal co trzeci polski internauta, czyli prawie 9 milionów osób!  

Kolejna odsłona badania przyniosła wiele ważnych informacji na temat osób korzystających z oferty podcastowej w Polsce. Przede wszystkim potwierdziła, że podcasty są coraz chętniej słuchane w naszym kraju - 44% ankietowanych zadeklarowało, że z tego medium korzysta częściej niż w 2019 r. A przy tym aż 47% badanych słucha podcastów, których odcinki trwają dłużej niż 20 minut. 

- W stosunku do poprzedniej edycji naszego badania znacząco wzrósł też udział osób, które słuchają średnio od 2 do 4 podcastów - z 56% do 71%. Sprzyja temu gwałtownie rosnąca liczba audycji online na żądanie - w ciągu ostatniego roku przybyło w Polsce 5000 podcastów, jak wynika z danych podkasty.info. To oczywiście międzynarodowy trend - globalnie w 2020 było już 1,7 mln podcastów, co jest olbrzymim skokiem w stosunku do zaledwie 500 tys. podcastów w 2018, według Podcast Insights - wyjaśnia Radosław Sączek, creative group head działu produkcji komercyjnych treści audio Tandem Media.

Dzięki coraz szerszej ofercie podcastowej internauci w Polsce mogą wybrać odpowiednie dla siebie treści. Prawie co trzeci odbiorca sięga więc po podcasty poświęcone zdrowiu i stylowi życia, a także muzyce oraz wiadomościom i polityce. Wśród chętnie słuchanych treści są również te kryminalne, dotyczące rozrywki, psychologii oraz historii i społeczeństwa. 
Aż 81% osób włącza podcasty w domu. Na pozostałych pozycjach w kategorii "miejsce / okoliczności słuchania" pojawiają się: samochód, spacer, praca, środki komunikacji oraz czas treningu. Większość badanych do słuchania wykorzystuje wszechobecne smartfony - 47% w 2020 r., choć ich udział spadł z 51% w 2019 r. Wzrósł zaś odsetek osób włączających audycje na żądanie na laptopach - do 26% z 22%. Na wyniki te w największym stopniu wpłynęła pandemia i jej skutki także dla sposobu spędzania czasu wolnego. 

Co ciekawe, podcasty są najchętniej słuchane wieczorami. Co piąty internauta włącza je między godz. 21:00 a 23:00, nieco mniej osób wybiera porę 19:00-21:00 i 17:00-19:00. To pokazuje, że treści audio na żądanie są komplementarne dla oferty radiowej, chętniej wybieranej o poranku, a jednocześnie stanowią alternatywę dla innych mediów, które do tej pory królowały wieczorami. Potwierdzają to też powody wskazywane przez badanych internautów jako decydujące o wyborze podcastów – niemal połowa osób wybiera ja dla rozrywki, żeby zrelaksować się i odpocząć. Więcej niż co trzeci ankietowany chce dzięki nim dowiedzieć się czegoś o świecie, duża grupa szuka w nich też fachowej wiedzy od ekspertów lub urozmaicenia innych czynności. 

Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce oraz akceptacji przez treści reklamowych – w kolejnej informacji na temat badania już wkrótce.  

Badanie zaprojektowane przez brokera Tandem Media wykonało Publicis Groupe w listopadzie 2020 r. Respondenci to internauci, w wieku powyżej 15 lat (raport „Słuchacz podcastów w Polsce”, N=6365; CAWI, Tandem Media/Publicis Groupe).  

Tandem Media, broker kinowo-radiowo-podcastowy, pośredniczy m.in. w sprzedaży czasu reklamowego w stacjach radiowych Grupy Radiowej Agora (Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda oraz TOK FM) i rozwija ofertę reklam audio związanych z podcastami.  

Platforma podcastowa TOK FM to propozycja Agory dla wszystkich słuchaczy podcastów. Na tokfm.pl i w aplikacji TOK FM można słuchać otagowanych i opisanych audycji Radia TOK FM, przedłużonych wersji programów radiowych, materiałów archiwalnych oraz podcastów tworzonych wyłącznie na potrzeby internetu. Subskrybenci dostępu Premium TOK FM mają do wyboru już ponad 75 tys. audycji politycznych, ekonomicznych, naukowych, poradniczych i innych. Dynamicznie rośnie też liczba wykupionych subskrypcji Premium TOK FM – z oferty stacji na koniec marca br. korzystało już ponad 25,7 tys. subskrybentów. 

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz:

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.