Komunikat prasowy
26 marca ukaże się książka pt. "Miles Davis" z płytą zawierającą oryginalne nagrania genialnego trębacza. Album ten to pierwsza część nowej serii wydawnictwa Agora pt. "Giganci jazzu", przedstawiającej - w 20 książkach z płytami CD - życie, dokonania i nagrania wielkich legend muzyki jazzowej.
Monograficzna kolekcja "Giganci jazzu" została przygotowana przez Agorę we współpracy z Universal Music Polska. Artyści, którym jest poświęcona, to pierwsza liga światowego jazzu: Glenn Miller, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Billie Holiday, Charlie Parker, John Coltrane, Duke Ellington, Chick Corea, Diana Krall, Pat Metheny i wielu innych.
Wyboru utworów dokonali wybitni znawcy jazzu: Dionizy Piątkowski - właściciel i pomysłodawca Festiwalu Era Jazzu, autor kilku tysięcy publikacji o jazzie, oraz Ryszard Wojciul - dziennikarz muzyczny, muzyk i muzykolog prowadzący autorskie jazzowe radio na platformie
Tuba.fm (WWWJazz) oraz audycję "WWWJazz" w Radiu TOK FM.
Piątkowski i Wojciul są również autorami zamieszczonych w albumach biografii artystów - barwnych, pełnych anegdot i unikalnych wywiadów - a także trzech cykli w 20 odcinkach: "Historia jazzu", "Historia jazzu w fonografii" i słowniczek terminów jazzowych. Osoby chcące pogłębiać wiedzę muzyczną znajdą w albumach obszerne dyskografie artystów oraz - wybrane przez Piątkowskiego i Wojciula - listy płyt szczególnie rekomendowanych i pokrewnych albumom przedstawianym w serii.
Kolekcja "Giganci jazzu" będzie dostępna w kioskach, salonach Empik, księgarniach, w sprzedaży wysyłkowej na
www.kulturalnysklep.pl oraz pod numerem infolinii 0 801 130 000. Pierwszy tom z płytą CD - pt. "Miles Davis" - ukaże się 26 marca. Kolejne będą w sprzedaży co piątek.
Wydawcą serii jest Agora. Partnerem jest Class&Club - program partnerski, którego główny element stanowi karta kredytowa wydana przez Raiffeisen Bank Polska S.A.
Wydanie kolekcji wspiera kampania promocyjna prowadzona w telewizji (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, Polsat), na portalu
Gazeta.pl, w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach oraz w Radiu TOK FM, Roxy i Złote Przeboje. Za kreację odpowiada JiS Advertising, za zakup mediów - Starlink.