Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

19 listopada 2015 / 14:43

"Gazeta Wyborcza" wzmacnia piątkowe wydania lokalne i tygodnik "Co Jest Grane 24"

Komunikat prasowy

W piątek, 20 listopada br. wszystkie lokalne wydania "Gazety Wyborczej" ukażą się w magazynowej makiecie i będą przedstawiać nowe treści poświęcone życiu w danym mieście. Od tego samego dnia zmienioną formułę będzie miał także piątkowy tygodnik kulturalny "Co Jest Grane 24".

Od kilku tygodni "Gazeta Wyborcza" sukcesywnie zmieniała szatę graficzną piątkowych wydań magazynowych w kolejnych miastach, a dodatkowo w październiku br. rozpoczęła wydawanie co piątek nowego magazynu dla mieszkańców Bielska-Białej.

Od 20 listopada br. nową makietę będą mieć wszystkie wydania lokalne dziennika. Znajdzie się też w nich więcej tekstów, m.in. poświęconych stylowi życia w mieście, reportaży i felietonów zarówno dziennikarzy "Gazety Wyborczej", jak i autorów współpracujących z redakcją.

Natomiast w dziesięciu najmniejszych miastach, po wzmocnieniu piątkowych wydań lokalnych, od 21 listopada br. w soboty nie będą się ukazywać strony lokalne "Gazety Wyborczej". Najświeższe i najważniejsze informacje dotyczące tych miejscowości będzie można znaleźć w lokalnych serwisach internetowych Wyborcza.pl.

- Te decyzje to krok w stronę nowego modelu funkcjonowania redakcji "Gazety Wyborczej" w mniejszych ośrodkach miejskich, opartego na silnym piątkowym wydaniu oraz coraz popularniejszych i niezbędnych mieszkańcom serwisach internetowych - mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej".

- Oddziały lokalne są dla "Gazety Wyborczej" bardzo ważne, ale ich praca - podobnie, jak zespołu zajmującego się wydaniem ogólnopolskim - musi się zmieniać i dostosowywać do nowych potrzeb czytelników. Redakcje regionalne skupią się na sprawach ważnych dla lokalnej społeczności. Między innymi dlatego będziemy wzmacniać piątkowe wydania "Gazety Wyborczej" -tłumaczy Wojciech Fusek, zastępca naczelnego "Gazety Wyborczej" i jej dyrektor wydawniczy.

Piątkowe wydania lokalne wzmocni też nowa odsłona tygodnika "Co Jest Grane 24", prezentującego mieszkańcom największych polskich miast pomysły na spędzanie wolnego czasu - w piątek, 20 listopada br. ukaże się on w nowym układzie, z nową szatą graficzną i logotypem.

We wszystkich wydaniach, obok informacji o najciekawszych lokalnych wydarzeniach, pojawią się dodatkowe strony przedstawiające m.in. imprezy kulturalne odbywające się w całej Polsce, ciekawe postaci ze świata kultury i rekomendacje redakcji. W nowym "Co Jest Grane 24" czytelnicy znajdą też recenzje filmowe i repertuar kin, informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach i restauracjach oraz pomysły na spędzanie czasu z dziećmi.

Tego samego dnia - 20 listopada br. - w sieci zacznie działać nowy serwis Cojestgrane24.pl w wersji beta. Użytkownicy znajdą w nim zarówno bazę wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych z całej Polski, jak i teksty z tygodnika "Co Jest Grane 24" oraz artykuły pisane specjalnie do serwisu.

- Jesteśmy przekonani, że dzięki tym wszystkim zmianom będziemy towarzyszyć naszym czytelnikom przez cały weekend - już w piątek zapewnimy im ciekawą lekturę na koniec tygodnia i przegląd pomysłów na spędzania czasu wolnego, a serwisach internetowych będziemy trzymać rękę na pulsie lokalnych wydarzeń - mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej".

Powrót