Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


„W trosce o społeczeństwo i środowisko” – Grupa Agora prezentuje interaktywny „Raport odpowiedzialności za 2020 r.”

ODPOWIEDZIALNY BIZNES, AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

„W trosce o społeczeństwo i środowisko” – Grupa Agora prezentuje interaktywny „Raport odpowiedzialności za 2020 r.”

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,78 zł

Zmiana[PLN]

2,81%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 2,81%
mWIG40 1,7%
WIG-MEDIA 1,27%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

18 czerwca 2021 / 13:02

Gazeta.pl powołuje koordynatorkę treści dotyczących różnorodności i inkluzywności

Gazeta.pl powołuje koordynatorkę treści dotyczących różnorodności i inkluzywności

1 lipca 2021 r. w strukturach Gazeta.pl wyodrębniona zostanie nowa funkcja koordynatorki treści dotyczących różnorodności i inkluzywności. Nowo utworzone stanowisko obejmie Wiktoria Beczek, wieloletnia dziennikarka portalu, a także współzałożycielka i działaczka Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Dzięki wprowadzonym zmianom Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce skupi działania wszystkich swoich redakcji wokół tematów związanych z równością.  

Jako koordynatorka treści na temat różnorodności i inkluzywności Wiktoria Beczek będzie mieć wpływ na materiały powstające w serwisach Gazeta.pl, zapewniając dziennikarzom i wydawcom doradztwo oraz wsparcie. Będzie też odpowiedzialna za tworzenie ważnych tekstów o tematyce równościowej oraz komentowanie bieżących wydarzeń. Oprócz tego Wiktoria Beczek będzie odpowiadać za przygotowywanie szkoleń i poradników dla pracowników Gazeta.pl, a także dbać o realizację Deklaracji Redakcyjnej Gazeta.pl i koordynację akcji równościowych portalu. 

Wiktoria Beczek to dziennikarka i wydawczyni związana z Gazeta.pl od 2013 r. Zajmuje się tematyką społeczną, relacjonuje protesty i szkoli z języka równościowego. Jest współzałożycielką i działaczką Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Na swoim koncie ma także książkę „Rodzice, wyjdźcie z szafy”, cykl wywiadów z rodzicami osób nieheteronormatywnych. 

– Media powinny być nośnikiem zmiany – mam jednak wrażenie, że polskie redakcje nie zawsze chcą nadążyć za zmianą, która następuje obecnie na świecie – wyjaśnia Wiktoria Beczek. – W publikacjach wciąż stosowane są bowiem określenia archaiczne, obraźliwe wobec osób z grup doświadczających wykluczenia. W artykułach przekazujemy nie tylko informację, ale też narrację, w tym język – a to, jak opowiadamy o osobach i zjawiskach, wpływa na ich postrzeganie. W Gazeta.pl chcemy pokazywać, że można pisać inaczej – tak, by nie sprawiać bólu tym, o których piszemy i aby wzmacniać głosy dotąd niedostrzegane, wypychane poza dyskurs. Inkluzywny język to widzialność. Kiedy mówimy i piszemy o osobach z niepełnosprawnościami, osobach LGBT+, osobach niebiałych, uchodźcach, kobietach i osobach mogących zajść w ciążę, pokazujemy, że ich doświadczenia są ważne. Ich, ale i nasze, bo sami też należymy przecież do wielu z tych grup – dodaje Beczek. 

Troska o respektowanie praw człowieka leży w DNA serwisu Gazeta.pl od początku jego istnienia i podkreślana jest w wydanej na początku roku Deklaracji Redakcyjnej. W ramach działań na rzecz społeczności LGBT+ przygotowano m.in. serial dokumentalny „Rodzina+”, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce. Projekt ten przyniósł Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Redakcja zaangażowała się także w Weekend Równości, nie tylko oddając swoje łamy aktywistkom i aktywistom, ale również – jako jedyny portal w kraju – zmieniając logo na tęczowe, dzięki czemu pokazała swoje poparcie dla równości. W celu edukacji całej branży Gazeta.pl wydała darmowy i skierowany do wszystkich mediów poradnik „Jak pisać o osobach LGBT+”.  

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w maju br. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,6 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 564,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl. 

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz:

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.