10 listopada 2021 / 09:11
10 listopada 2021 r. do grona darczyńców Fundacji „Wysokich Obcasów” dołączyła firma YES Biżuteria. Marka nawiązała współpracę z Fundacją, aby wspomóc jej działania na rzecz poprawy losu kobiet w Polsce oraz podnoszenia ich świadomości swoich praw, m.in. poprzez rozwijanie zaangażowanego dziennikarstwa na rzecz kobiet i grup wykluczanych społecznie.
Chcemy tworzyć świat, w którym kobiety zamiast NO słyszą YES. Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas z dumą powie: Jestem Kobietą – ten fragment manifestu marki YES można już zobaczyć na ogromnym muralu autorstwa artystki Alicji Białej, który zdobi ścianę na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie. Manifestem jest również nowy spot reklamowy marki, który mówi o różnorodności, odwadze i niezależności kobiet i którego emisji odmówiła TVP.
Manifest jest częścią nowej strategii firmy YES, która poprzez swoją działalność chce wspomóc walkę kobiet z nierównością, „szklanym sufitem”, brakiem akceptacji, czy zależnością od innych. Cele te są kompatybilne z działaniami i wartościami Fundacji „Wysokich Obcasów” – jednej z czołowych organizacji wspierających kobiety i grupy wykluczane w Polsce. Ponieważ Fundacja działa w ramach grupy filantropijnej „Gazety Wyborczej”, jednej z największych opiniotwórczych gazet w kraju, jej projekty mają szeroki zasięg społeczny.
– Ujęło nas, że firma YES w odważny i szczery sposób stanęła po stronie kobiet. Podpisaliśmy umowę o partnerstwie, bo jesteśmy przekonani, że prezentujemy ten sam system wartości, a dzięki współpracy będziemy mogły poszerzać działalność Fundacji „Wysokich Obcasów”. Szczególnie dzisiaj my, kobiety potrzebujemy wsparcia i zachęty, byśmy mogły odnaleźć w sobie siłę do rozwoju, odnajdywania swojej tożsamości i miejsca w społeczeństwie – mówi Aleksandra Klich, Prezeska Fundacji „Wysokich Obcasów”.
– Dzięki donacji od marki YES Fundacja „Wysokich Obcasów” będzie mogła rozwijać dwa aktualnie prowadzone projekty: wspierać zaangażowane dziennikarstwo na rzecz kobiet i mniejszości oraz rozwijać projekt prenumerat od darczyńców, w ramach którego od momentu jego powstania w 2019 r. rozdysponowała ponad 20 000 darmowych prenumerat cyfrowych „Wysokich Obcasów” i „Gazety Wyborczej” młodym kobietom, studentkom i studentom, przedstawicielom organizacji pozarządowych czy bibliotekom na terenie całego kraju, a także reprezentantom mniejszości – dodaje Zuzanna Lewandowska, wiceprezeska zarządzająca Fundacji.
– Jesteśmy już na takim etapie rozwoju firmy, że samo tworzenie biżuterii nam nie wystarcza –podkreśla natomiast Tomasz Kwiatkiewicz, prezes YES. – To, co nas interesuje, to właśnie tworzenie lepszego świata dla kobiet, świata, który kobietom powie TAK i w którym będą mogły realizować własne marzenia i nawet najbardziej odważne plany. A biżuteria może pięknie tę odwagę podkreślać.
Fundacja „Wysokich Obcasów” powstała jako wspólna inicjatywa Agory oraz marki „Wysokie Obcasy” w 2018 r. Działa na rzecz praw kobiet, w szczególności podejmując inicjatywy na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji, na forum międzynarodowym i w Polsce. Jej dodatkowym celem jest integracja środowisk feministycznych, artystycznych, dziennikarskich, biznesowych i naukowych, a także zapobieganie wszelkim formom przemocy wobec kobiet oraz promowanie zdrowia kobiet i dostępu do edukacji seksualnej. Fundacjawysokichobcasow.pl.
YES Biżuteria – polska rodzinna firma jubilerska założona w 1981 r. przez Magdalenę i Michała Kwiatkiewiczów oraz Krzysztofa Madelskiego. Posiada blisko 200 salonów w całej Polsce oraz sklep internetowy YES.pl. Wyróżnia się kolekcjami projektowanymi przez najlepszych polskich projektantów, m.in. przez współpracujące z marką na stałe Magdę Dąbrowską i Kasię Bukowską. Ważnym elementem marki jest również Galeria YES – miejsce, które wspiera polskich twórców biżuterii, prezentuje i sprzedaje ich prace. Yes.pl
Powrót