Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


„W trosce o społeczeństwo i środowisko” – Grupa Agora prezentuje interaktywny „Raport odpowiedzialności za 2020 r.”

ODPOWIEDZIALNY BIZNES, AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

„W trosce o społeczeństwo i środowisko” – Grupa Agora prezentuje interaktywny „Raport odpowiedzialności za 2020 r.”

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,78 zł

Zmiana[PLN]

2,81%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 2,81%
mWIG40 1,7%
WIG-MEDIA 1,27%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

19 czerwca 2021 / 07:00

„Bez LGBT+ nie ma PoLski” – nowa kampania społeczna

„Bez LGBT+ nie ma PoLski” – nowa kampania społeczna

W sobotę, 19 czerwca 2021 r. – w dniu warszawskiej Parady Równości rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą”, TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw – pomysłodawcę akcji. Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu” liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski”.

Organizatorzy akcji wierzą, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Z okazji Parady Równości z logotypów i stron Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazety Wyborczej” i tokfm.pl znikną litery L, G, B i T, symbolizując wykluczenie tych osób ze społeczeństwa. Litery zostaną usunięte z samego rana 19 czerwca i powrócą dopiero po starcie parady. Jednak nie wszędzie – wydana tego dnia „Gazeta Wyborcza” zostanie wydrukowana bez liter G, B i T w logo. Dodatkowo, w wymienionych mediach opublikowane zostaną materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce oraz link do strony akcji: bezlgbtplusniemapolski.pl.

- W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T – mówi Marcin Nowak, Dyrektor Kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw. – W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską”. To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – dodaje Nowak.

- Media Agory są bardzo zaangażowane w walkę o równe prawa wszystkich, w tym grup dyskryminowanych i osób nieheteronormatywnych – wyjaśnia Wiktoria Beczek, powołana właśnie koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. - Akcją, tworzoną wspólnie przez kilka redakcji, chcemy pokazać, że społeczeństwo, kultura czy dziedzictwo nie są pełne, gdy wykluczymy z nich jakąś grupę. Sytuacja osób nieheteronormatywnych jest w Polsce dużo trudniejsza niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej, dlatego wierzymy, że trzeba się angażować i przeciwdziałać homofobi – dodaje Wiktoria Beczek.

- Ta współpraca jest dla mnie istotna także z powodów prywatnych, bo sama należę do społeczności LGBT+. Duże poczucie bezpieczeństwa dawał mi zawsze klimat panujący we wszystkich mediach Agory, którego podstawą są równość i szacunek dla różnorodności. W „Wyborczej”, Gazeta.pl i TOK FM bardzo dbamy o widoczność społeczności LGBT+, bo rozumiemy, że jest ona fundamentem bezpieczeństwa i akceptacji. Naszą wspólną misją jest wspieranie mniejszości oraz walka o prawa człowieka. Do zobaczenia na Paradzie – komentuje Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego „Wyborczej” i szefowa Wyborcza.pl.

- Wspieranie i promowanie zasady „równości w różnorodności” TOK FM uważa za swoje główne zadanie. Tematyka równościowa i prawa osób LGBT+ regularnie poruszane są na naszej antenie, a sobotnia akcja to kolejna okazja, by pokazać, jak ważna to sprawa - mówi redaktor naczelna TOK FM Kamila Ceran.

- Cieszymy się, że z roku na rok Miesiąc Dumy coraz mocniej przebija się do świadomości osób, które na co dzień są przekonane o tym, że sprawy osób LGBT+ ich nie dotyczą. To oczywiście błędne myślenie – sytuacja osób LGBT+ ma wpływ na cały kraj. Nie tylko w sensie etycznym, związanym z podstawowymi prawami człowieka, ale też pragmatycznym. Nie zgadzamy się na mierzenie poziomu należnej godności potencjalną produktywnością, ale fakty są proste: wyjeżdżamy z kraju, który traktuje nas źle i zabieramy ze sobą nasze kompetencje, podatki, przyszłość i całe nasze życia. Homo- i transfobia się po prostu nie opłacają – dodaje Ola Kaczorek, osoba współprzewodnicząca Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.

Gazeta.pl mocno wspiera działania na rzecz społeczności LGBT+. Jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce powołał stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności, które od 1 lipca br. obejmie Wiktoria Beczek związana ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza. Redakcja przygotowała do tej pory także m.in. serial dokumentalny „Rodzina+”, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce. Projekt ten przyniósł Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA.

„Gazeta Wyborcza” od zawsze bierze w obronę prawa człowieka i mniejszości. Na łamach tradycyjnego wydania "Wyborczej" i na Wyborcza.pl na co dzień publikowane są artykuły, komentarze i relacje dotyczące przejawów dyskryminacji i nierówności oraz działań na rzecz walki z nimi. M.in. w 2020 r. na znak solidarności ze społecznością LGBT+ zespół „Wyborczej” do papierowego wydania dziennika dołączył plakat z tęczową flagą. Tematy te obecne są również w działaniach „Wysokich Obcasów”, które od początku swojego istnienia angażują się we wspieranie różnorodności w Polsce. Wspierają też osoby, które chcą żyć w świecie różnorodnym - nie brakuje ich m.in. wśród laureatek tytułu Superbohaterka „Wysokich Obcasów”.

Radio TOK FM w swoich informacjach i audycjach, a także w serwisie tokfm.pl i podcastach regularnie poświęca uwagę tematom równościowym, prawom człowieka i mniejszości, a także sprawom społeczności LGBT+. Od 2011 r. Radio TOK FM wręcza swoją nagrodę, której patronką jest Anna Laszuk, przedwcześnie zmarła dziennikarka stacji. Redakcja upamiętnia za jej odwagę w przełamywaniu stereotypów, zaangażowanie i pasję, z jaką podejmowała walkę o prawa człowieka, szczególnie prawa kobiet i mniejszości.

Agencja MullenLowe Warsaw od wielu lat aktywnie wspiera społeczność LGBT+. W 2013 r. zrealizowała wraz z pozarządową organizacją Kampania Przeciw Homofobii, kampanię społeczną pod hasłem „Rodzice odważcie się mówić". Wówczas patronat nad akcją objęły: Wicemarszałkini Sejmu Wanda Nowicka, Pełnomocniczka Rządu do spraw Równego Traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz ówczesna Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. W 2011 r. agencja przygotowała kampanię z udziałem Roberta Biedronia związaną z przekazaniem 1 proc. podatku dla KPH. W tym roku MullenLowe Warsaw wsparła swoją pracą Fundację Equaversity/Równorodność. Agencja stworzyła stronę Equaversity - fundacji, za którą stoją tak ważne postaci polskiego życia publicznego jak Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland i Anja Rubik.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz:

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.