Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,70 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

31 lipca 2020 / 12:31

AMS i ŠKODA przygotowują zieloną rewolucję na dachach przystanków

AMS i ŠKODA przygotowują zieloną rewolucję na dachach przystanków

W sierpniu 2020 r. AMS wprowadza do swojej oferty system eko wiat - w całości pokrytych zielonym dachem i przyjaznych dla ptaków. Pierwszym klientem, który współtworzy zielone rozwiązania na dachach przystanków, jest ŠKODA.

Eko wiaty to nowość w ofercie AMS, udostępniona w sierpniu br. Ich powstanie ma na celu zwiększenie liczby zielonych miejsc, które są niezbędne w procesie oczyszczania powietrza w miastach. Dach każdej eko wiaty to 9 m2 zieleni w mieście, które pozwala na zmagazynowanie w czasie deszczu nawet 90 l wody, obniża zapylenie powietrza o ok. 15-20 proc. w otoczeniu wiaty, absorbuje 7,3 kg CO2 rocznie, a w upalne dni obniża temperaturę pod dachem wiaty o 3-5 °C. Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są bardzo wytrzymałe na warunki środowiskowe, a dodatkowo - dzięki długiemu okresowi kwitnienia - są przyjazne m.in. dla pszczół.

Pierwszą marką, która skorzystała z zaproszenia AMS do wyposażenia miasta w zielone dachy przystanków, jest ŠKODA.

- Jako lider nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale także inicjator wielu nowatorskich rozwiązań kreatywnych, śledzimy i odpowiadamy na współczesne trendy, wdrażając rozwiązania, dzięki którym jesteśmy blisko naszych klientów - mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu marki ŠKODA. - Jednym z takich projektów jest nasze zaangażowanie w stworzenie w przestrzeni miejskiej eko wiat, które stanowią swojego rodzaju oazy w naszych metropoliach. ŠKODA dba o komfort klientów nie tylko proponując ciche i niskoemisyjne samochody, takie jak SUPERB iV z innowacyjnym napędem hybrydowym typu plug-in, ale także poprzez całościowe zaangażowanie w poprawę jakości życia w miastach - dodaje Arkadiusz Gwizdek.

Spółka AMS wprowadziła do swojej oferty eko wiaty w Poznaniu, pilotażową wiatę w Krakowie oraz - dzięki współpracy z marką ŠKODA - wiatę na warszawskim Żoliborzu. Ta ostatnia - oprócz zielonego dachu - posiada specjalne oznaczenia, zabezpieczające ptaki przed kolizjami z szybami wiaty.

- Meble miejskie skonstruowane tak, by współgrać z przestrzenią miejską, łączące rozwiązania reklamowe z duchem ekologii, to już nie tylko domena państw zachodnich. Takich projektów w Polsce jest coraz więcej, a doświadczenia AMS, który wprowadza je konsekwentnie od kilku lat, pokazują, że właśnie takich rozwiązań oczekują mieszkańcy miast i nasi klienci. Wiaty przyjazne środowisku to - po reklamowych słupach solarnych - kolejny krok w realizacji naszej strategii współtworzenia miast inteligentnych - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

Pierwszy zielony dach na wiacie przystankowej AMS zamontował w Warszawie w 2019 r. w ramach projektu dla lokalnej społeczności na Skwerze „Sierpnia 1944", a ekologiczny projekt AMS „Zielone Przystanki" w Krakowie został nagrodzony SREBREM w konkursie Innovation 2019.

Powrót