20 września 2021 / 17:38
Pandemia to nie tylko kryzys epidemiczny, ale także ekonomiczny. Czy aby chronić rodzime gospodarki, kraje UE jeszcze bardziej zaczną ograniczać import towarów z zagranicy? Czy rosnąca interwencja protekcjonistycznych państw uchroni nas przed zalewem chińskich produktów? Jakie by to niosło konsekwencje dla konsumentów? Rozmowa z gościem spotkania „Jutronauci Talks” odbędzie się już w środę, 22 września na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”. Partnerem strategicznym programu „Jutronauci” jest Sebastian Kulczyk.
Gość wydarzenia, Kacper Nosarzewski, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością i partner w firmie 4CF, zauważa, że pandemia wzmocniła protekcjonistyczne, a co za tym idzie - nacjonalistyczne i autorytarne - zapędy polityków, którzy widzą w tym trendzie ochronę rodzimej gospodarki. Czy, jeśli rzeczywiście wolny handel zostanie ograniczony, nie będziemy mogli już kupić belgijskiego masła czy zagranicznej pasty do zębów?
O tym, jak może już wkrótce wyglądać nowy partykularyzm handlowy i klimatyczny oraz co to może oznaczać dla konsumentów, będzie się można dowiedzieć dzięki kolejnemu spotkaniu z cyklu „Jutronauci Talks”.
Z ekspertem przyszłości Kacprem Nosarzewskim porozmawia dziennikarz Wyborcza.pl i „Gazety Wyborczej” Kasper Kalinowski.
Spotkanie na żywo odbędzie się w środę, 22 września 2021 r. o godz. 18:00 na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”. W wydarzeniu może uczestniczyć każdy zainteresowany, w tym brać aktywny udział w dyskusji, zadając pytania na czacie. Więcej informacji – tutaj.
„Jutronauci Talks” to cykl comiesięcznych spotkań odbywających się w ramach 5. edycji „Jutronautów” – unikalnego programu, który powstał dzięki współpracy Wyborcza.pl i „Gazety Wyborczej” z Sebastianem Kulczykiem, liderem młodego pokolenia przedsiębiorców. W dotychczasowych edycjach redakcja dziennika przedstawiała ludzi jutra – wyjątkowe osoby z pozornie odległych od siebie światów, które już dziś wdrażają idee przyszłości i mierzą się z najważniejszymi pytaniami stojącymi przed naszą cywilizacją. Projekt zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project).
Tematem tegorocznej, jubileuszowej edycji programu jest „nowa normalność” – Wyborcza.pl i „Gazeta Wyborcza” wraz z zaproszonymi gośćmi próbują tworzyć scenariusze post-pandemicznej przyszłości. Więcej informacji o projekcie: tutaj.
W ramach programu w listopadzie 2020 r. nakładem Wydawnictwa Agora ukazała się wyjątkowa książka „Jutro jest teraz”– zbiór 23 wywiadów, esejów i artykułów publikowanych w zeszłorocznej edycji programu „Jutronauci 2020: świat po pandemii”. Więcej informacji – tutaj.
Prócz „Jutronauci Talks” na 5. edycję programu „Jutronauci”, który potrwa do końca 2021 r., składają się artykuły, wywiady i eseje. Materiały ukazują się na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci. W ramach programu dostępne są również podcasty publikowane w każdy piątek w serwisie Wyborcza.pl - tutaj.
Powrót