5 kwietnia 2023 / 17:37
Komunikat giełdowy
Zarząd Agory S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje, że 5 kwietnia 2023 roku podjął decyzję o zmianie sposobu raportowania skonsolidowanych wyników finansowych w raportach okresowych Grupy Agora.
Zmiana polegać będzie na alokowaniu kosztów części działów wspomagających w wynikach segmentów biznesowych Grupy Agora: Film i Książka, Prasa Cyfrowa i Drukowana, Reklama Zewnętrzna, Internet i Radio. Dotychczas koszty te nie były alokowane do segmentów biznesowych.
Zmiana sposobu raportowania poprzez alokowanie kosztów usług części działów wspomagających będzie widoczna w komentarzach Zarządu do raportów okresowych (w tym sprawozdaniach Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Agora). Koszty alokowane będą prezentowane w pozycji usługi obce.
Koszty alokowane będą wpływały w szczególności na wysokość wskaźników EBIT i EBITDA poszczególnych segmentów biznesowych, które będą prezentowane w przyszłych raportach Grupy Agora, lecz nie będą wpływały na te wskaźniki na poziomie całej Grupy Agora.
Decyzja Zarządu Spółki uzasadniona jest rozpoczęciem procesu reorganizacji Spółki i przeniesieniem zorganizowanych części przedsiębiorstwa, w tym biznesów funkcjonujących dotychczas w ramach Spółki, do zależnych spółek kapitałowych, na co Spółka uzyskała zgodę Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, o czym Spółka informowała w raporcie bieżącym nr 18/2023 z dnia 27 marca 2023 r. Alokacja kosztów ma na celu zwiększenie transparentności i porównywalności danych poszczególnych segmentów oraz ma pomóc ustandaryzować koszty i sposób ich prezentacji.
Zmiana sposobu raportowania wdrożona będzie począwszy od skonsolidowanego raportu za pierwszy kwartał 2023 r.
Powrót