Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,04 zł

Zmiana[PLN]

0,36%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0,36%
mWIG40 0,5%
WIG-MEDIA 0,13%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

23 stycznia 2023 / 10:50

Znamy przyjazne przestrzenie miejskie! Finał 2. edycji projektu “Wyborczej” “Zaprojektowane po ludzku”

Znamy przyjazne przestrzenie miejskie! Finał 2. edycji projektu “Wyborczej” “Zaprojektowane po ludzku”

20 stycznia 2022 r. w warszawskiej siedzibie “Gazety Wyborczej” odbyła się gala podsumowująca akcję “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne”. Podczas wydarzenia poznaliśmy zwycięzców konkursu na przyjazne człowiekowi przestrzenie miejskie. 

“Zaprojektowane po ludzku” to seria publikacji oraz konkurs wyłaniający najlepsze rozwiązania poprawiające jakość życia każdego z nas. Pierwsza edycja projektu poświęcona była obszarowi dom.  Co stanowi o tym, że w tych prywatnych, kameralnych i bezpiecznych przestrzeniach żyje się dobrze? To zagadnienie zgłębiali dziennikarze “Wyborczej”, a konkretne rozwiązania zaproponowali uczestnicy konkursu. 

W drugiej odsłonie akcji, realizowanej w 2022 r. i zatytułowanej “Miasto bardziej wspólne”, redakcja “Wyborczej” przyjrzała się różnorodnym potrzebom mieszkańców miast. Jak pogodzić oczekiwania różnych grup? Co sprawi, że żadna z nich nie poczuje się wykluczona i izolowana? Jakie elementy miejskiej przestrzeni wzmacniają poczucie wspólnoty mieszkańców? Te istotne społecznie i kształtujące naszą codzienność tematy podjęli dziennikarze “Wyborczej” w licznych tekstach, zebranych na stronie Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku

Kluczowym elementem akcji “Zaprojektowanego po ludzku” był - jak we wcześniejszej edycji, kiedy to powstał specjalny znak jakości - konkurs na nowatorskie rozwiązania. Mogli w nim wziąć udział projektanci, architekci, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.  

Głównym zadaniem uczestników było ulepszenie miejskiej przestrzeni wspólnej pod kątem dostępności, spełnienia założeń ekologii, integracji mieszkańców, a także pogodzenia różnych potrzeb i wizji. Co ważne, zgłaszane inicjatywy, obiekty czy usługi powstawały we współpracy z mieszkańcami miast, dzięki czemu stanowiły odpowiedź na autentyczne potrzeby społeczności. 

Kapitułę nagrody stworzyli eksperci na co dzień pracujący na rzecz miejskiej przestrzeni: architekci, aktywiści, badacze oraz reprezentanci fundacji. Jeden z nich – Tomek Rygalik trafnie podsumował myśl przewodnią akcji: celem konkursu było poszukiwanie "nowego trzepaka", jego współczesnego odpowiednika; wielofunkcyjnego rozwiązania pełniącego rozmaite, czasem nieoczywiste role.   

Podczas uroczystej gali “Zaprojektowane po ludzku” 20 stycznia br. statuetki odebrało kilkanaście osób i przedstawicieli instytucji – w czterech kategoriach: Produkt / Obiekt, Miejsce / Przestrzeń, Inicjatywa / Działanie oraz Inne. Dodatkowo jury przyznało indywidualne wyróżnienia.  

Wśród wygranych projektów z 2022 r. znalazły się między innymi: wrocławski Kalejdoskop - wielofunkcyjny letni pawilon (Menthol Architects); park linearny z lasem kieszonkowym, sadem miejskim i łąkami kwietnymi w Poznaniu (UWI Inwestycje); Dom Wielopokoleniowy (Major Architekci, Wrocław), jak również przebudowa oddziału Publicznego Położniczo-Porodowego Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi (M+ Design). 

Galę finałową 2. edycji akcji “Zaprojektowane po ludzku” uświetnił występ Natalii Nykiel. Goście wydarzenia mogli też wysłuchać mini wykładu Filipa Springera. Wieczór poprowadzili Tomasz Jachimek i Natalia Mazur, dziennikarka "Gazety Wyborczej".   

Podsumowanie gali, listę laureatów konkursu oraz relację z wydarzenia można obejrzeć tutaj. 

Organizatorem akcji i konkursu jest „Gazeta Wyborcza”. Partnerem strategicznym akcji “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne” jest Otodom. 

Strona akcji - Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.