Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

11 grudnia 2020 / 12:35

„Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym” – nowy projekt „Gazety Wyborczej”

„Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym” – nowy projekt „Gazety Wyborczej”

Redakcja „Gazety Wyborczej” rozpoczęła projekt „Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym”, którego celem jest zwrócenie uwagi, jak duże znaczenie w budowaniu lepszej i bardziej równoważonej przyszłości ma transport publicznyOd 11 grudnia br. do marca 2021 r., co tydzień na łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.biz, będą ukazywać się artykuły poświęcone temu tematowi.   

Pandemia w znaczący sposób nie tylko ograniczyła, ale również zmieniła sposób przemieszczania ludzi się w miastach. Ze względu walkę z rozprzestrzenianiem się wirusa wszyscy spędzają obecnie więcej czasu w domu, w którym pracują i uczą się w formule zdalnej. Jednocześnie obawa przed zamkniętymi przestrzeniami sprawiła, że mieszkańcy miast korzystają obecnie z alternatywnych środków transportu. W rezultacie obawy przed zakażaniem zaufanie do transportu publicznego drastycznie spadło w ostatnich miesiącach.  Jednak dostępne badania naukowe wskazują, że ryzyko zakażenia w autobusach, tramwajach, pociągach czy samolotach można istotnie zminimalizować przestrzegając podstawowych zasad bezpieczeństwa. 

Jednocześnie, prawie 14 milionów Polaków mieszka na obszarach z utrudniononym dostępem do jakichkolwiek środków transportu, co wiąże się z utrudnionym funkcjonowaniem i poczuciem wykluczenia społecznego. Dążenie do tego, aby każdy z nas miał możliwość swobodnego podróżowania w codziennym życiu, oraz budowanie miast przyjaznych środowisku powinno być priorytetem w przyszłości po pandemii. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest odbudowanie nadszarpniętego nieprawdziwymi i niepotwierdzonymi informacjami wizerunku transportu publicznego.  

Właśnie dlatego „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła projekt „Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym”.  

- Projektem "Zawsze po drodze" chcemy pokazać, jak można zmieniać otaczającą nas rzeczywistość, aby po pandemii żyło nam się w niej lepiej. A kluczem do tego będzie sposób, w jaki będziemy się przemieszczać  - napisali twórcy akcji z zespołu „Gazety Wyborczej”.  

Teksty na ten temat co tydzień będzie można czytać na łamach dziennika oraz na stronie akcji - w serwisie Wyborcza.biz – link już od dziś – 11 grudnia br. aż do marca 2021 r.  

Partnerem projektu jest Solaris Bus & Coach.  

Start projektu „Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym” wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz w newsletterach  serwisu Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Gazety Wyborczej”.  

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys.   

Powrót