Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0,36%
mWIG40 0,5%
WIG-MEDIA 0,13%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
2 września 2019 / 13:08
Yieldbird, firma specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, we współpracy z agencją Resolution z Grupy OMD, przeprowadziła kampanię wykorzystującą reklamę audio sprzedawaną w modelu programatycznym. Działania reklamowe dla klienta z segmentu motoryzacyjnego premium były prowadzone na powierzchniach należących do Grupy Radiowej Agory.
Spotów klienta agencji Resolution mogli wysłuchać odbiorcy audycji radiowych i podcastów w playerze online Radia TOK FM i internetowego radia Tuba FM. Reklamy zostały przygotowane w formacie MP4, zgodnie ze standardem VAST (emitowane jako preroll i postroll), a także jako MP3 w standardzie VAST. Ich zakup w modelu programatycznym pozwolił na zastosowanie szeregu opcji targetowania, zbliżonych do tych dostępnych w reklamie wideo i display, oraz na wykorzystanie danych tzw. 1st i 3rd party data.
– Bardzo dobre wyniki kampanii, zadowolenie klienta, jak i wypracowany przez nas skuteczny proces prowadzenia tego typu działań sprawiły, że teraz naszym celem będzie zwiększenie skali udziału emisji programatycznych w przychodach Grupy Radiowej Agory. Chcemy również popularyzować takie rozwiązania wśród pozostałych wydawców, z którymi współpracujemy, a którzy dysponują powierzchnią audio w internecie – mówi Tomasz Kryń, Head of Programmatic Premium w firmie Yieldbird.
Ponad 20 mln osób w Polsce codziennie słucha radia, a około 20% polskich użytkowników internetu regularnie słucha podcastów*. Mimo to liczba kampanii audio sprzedawanych w modelu programatycznym jest nadal niewielka. Jak podkreślają eksperci Yieldbird i Resolution, wynika to z niskiej świadomości korzyści, jakie może dać reklamodawcom automatyzacja zakupu reklam w kanale audio. Problemem są również wymagające aspekty techniczne związane z obsługą tego typu emisji.
– Rosnąca potrzeba optymalizacji i personalizacji emisji reklamowych po stronie reklamodawców w kolejnych kanałach takich, jak audio, TV czy OOH, stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie dla wydawców internetowych. Zakup programatyczny daje możliwość efektywniejszej monetyzacji posiadanych powierzchni, ale jednocześnie stwarza konieczność zaangażowania dodatkowych zasobów oraz poszerzania kompetencji – wyjaśnia Tomasz Kryń.
Yieldbird to spółka specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych. Konsekwentnie zwiększa skalę działalności - rozwija innowacyjne usługi oraz produkty dedykowane zwiększaniu przychodów reklamowych wydawców w ekosystemie programmatic. Firma zatrudnia ponad 90 analityków, programistów, specjalistów ds. sprzedaży, wydajności i obsługi, którzy współpracują z ponad 250 wydawcami w ponad 40 krajach świata. Yieldbird jest certyfikowanym partnerem Google, a w 2017 i 2018 roku został jedną z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej według zestawienia „Technology Fast 50 Central Europe” Deloitte.
Głównym udziałowcem Yieldbird jest Agora S.A.
* źródło: badanie przeprowadzone przez Nielsen na zlecenie Storytel, październik, 2018 r.
Powrót
Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.
Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.