Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

16 czerwca 2005 / 17:21

Wyniki III edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

Wyniki III edycji konkursu Galerii Plakatu AMS
Rozstrzygnięto 3. edycję otwartego konkursu Galerii Plakatu AMS na plakat społeczny pod hasłem "Bądź mądry, czytaj prasę". Celem konkursu było wyłonienie najlepszego plakatu społecznego, nawołującego do czytania prasy. Plakaty miały pokazywać korzyści płynące z kontaktu ze słowem drukowanym i zachęcać do częstszego sięgania po gazety i czasopisma. Z myślą o wykorzystaniu siły reklamy zewnętrznej do wspierania czytelnictwa prasy w Polsce, w organizację tej edycji konkursu zaangażowała się Izba Wydawców Prasy.

Nagrodę główną zdobył Jerzy Skakun. Jego plakat zostanie pokazany w lipcu i w sierpniu 2005 r. w kampanii ogólnopolskiej na citylightach AMS. Autor zwycięskiej pracy odwrócił hasło konkursowe, komunikując w swoim plakacie: "Nie czytaj gazet - bądź głupszy". Praca wykorzystuje motyw wydzieranki z gazet, którą zwykle posługują się osoby piszące anonimy. Pomysł polega na zaskoczeniu odbiorcy paradoksalnym, nieoczekiwanym przekazem.

Nagrodę Specjalną Izby Wydawców Prasy otrzymała praca autorstwa Anny Kmity.

AMS we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych przygotował również nagrody dodatkowe, którymi są staże w trzech agencjach reklamowych dla wytypowanych przez jury laureatów. Nagroda ta jest kolejnym elementem w działaniach Galerii Plakatu AMS, który służy zbliżaniu środowiska akademickiego i agencji reklamowych.

Powrót