Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

18 czerwca 2024 / 15:51

„Wyborcza” powołała zespół ds. wzrostu. Będzie odpowiadał za strategicznie ważne projekty w obszarze treści

„Wyborcza” powołała zespół ds. wzrostu. Będzie odpowiadał za strategicznie ważne projekty w obszarze treści

Od czerwca br. w strukturach spółki Wyborcza działa zespół ds. wzrostu – multidyscyplinarna grupa, która zajmuje się projektami związanymi z rozwojem treści cyfrowych wszystkich serwisów „Wyborczej”. To kolejny, ważny krok na ścieżce transformacji cyfrowej tytułu. Zespół ds. wzrostu odpowiada za projekty dotyczące treści, które są strategicznie ważne dla rozwoju i wizerunku „Wyborczej”. 

– Rozwój wyjątkowych treści, które sprawiają, że kolejni czytelnicy i czytelniczki wracają do „Wyborczej”, jest dla nas fundamentalnie ważny. Z tego powodu stworzyliśmy zespół, który zasiliły osoby z kilku kluczowych obszarów, dysponujące wiedzą i narzędziami mającymi bezpośrednie przełożenie na wyniki serwisów „Wyborczej” – komentuje Wojciech Bartkowiak, członek zarządu Grupy Agora i prezes spółki Wyborcza. – Nasz team wzrostu to niewielki, ale wyjątkowy zespół, który jest zanurzony w redakcji – inspiruje się nią, szuka dla niej inspiracji w Polsce i na świecie, a na końcu łączy i pomaga realizować małe i wielkie projekty istotne z punktu widzenia naszych czytelników – dodaje. 

W skład zespołu ds. wzrostu wchodzą: Marta Ciastoch, szefowa działu marketingu treści, Martyna Turska, szefowa działu podcasty i wideo, Adam Dychała z zespołu rozwoju produktu i IT, odpowiedzialny za narzędzia Big Data, Michał Szaflarski, szef działu SEO i social mediów oraz Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl. 

Zespół w tym składzie zajmuje się bieżącą analizą powstających w serwisach „Wyborczej” treści i ich dostosowywaniem do potrzeb subskrybentów i subskrybentek oraz nowych czytelników i czytelniczek. Wypracowuje też średnio i długoterminowe rekomendacje dla redakcji po to, by artykuły „Wyborczej” trafiały w sedno ich zainteresowań oraz reagowały na ważne społecznie zjawiska i trendy. Podobne zespoły z powodzeniem działają w redakcjach najważniejszych globalnych wydawców m.in. “Financial Times”.  

Marta Ciastoch dołączyła do zespołu „Wyborczej” w styczniu. Wcześniej pracowała w Ringier Axel Springer Polska jako wicenaczelna Noizz.pl oraz wydawczyni Newsweek.pl. Była też managerką projektu „Młode Głowy” w Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Ma ogromne doświadczenie w pracy z projektami opartymi o treści. 

Martyna Turska jest pomysłodawczynią i twórczynią pierwszego podcastu „Gazety Wyborczej” „8:10”. Obecnie zarządza całym ekosystemem produkcji audio i wideo „Wyborczej”. Jest absolwentką studiów “Media, Arts and Performance” na Uniwersytecie w Utrechcie. 

Adam Dychała zaczynał pracę w „Wyborczej” jako redaktor i wydawca strony internetowej „Gazety Stołecznej”. Pracował w zespole subskrypcji i SEO. Był wydawcą strony głównej Wyborcza.pl oraz Product Ownerem serwisu odpowiedzialnym – wraz z zespołem – za ostatni redesign strony. Wrócił do zespołu „Wyborczej” 1 maja br. po rocznej przerwie. 

Michał Szaflarski zaczynał pracę w „Wyborczej” w 2008 roku jako dziennikarz. Doświadczenie dziennikarskie i redaktorskie zdobywał w „Gazecie Stołecznej” oraz w Sport.pl. W zespole SEO Wyborcza.pl pracuje od 2019 roku. 

Marcin Ręczmin ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu treściami. W „Wyborczej” pracuje od czterech lat. Wcześniej był związany w Wirtualną Polską, gdzie był szefem serwisów kulturalnych i Magazynu, kierował też stroną główną oraz newsroomem WP. 

 

„Wyborcza” – największy opiniotwórczy dziennik i serwis Wyborcza.pl to codzienny wybór czytelników i czytelniczek, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. „Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2024 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” liczyła 291,6 tys. osób, które na łamach Wyborcza.pl znajdują teksty, materiały wideo, podcasty i reportaże multimedialne najwyższej jakości.

Powrót