Komunikat prasowy
W poniedziałek, 23 marca rozpocznie się akcja redakcyjna stołecznej "Gazety Wyborczej" pt. "Warszawskie blokowiska - slums czy luksus". W "Gazecie" ukaże się cykl tekstów poświęconych starym osiedlom w Warszawie i współczesnej przestrzeni wokół nich.
Akcja "Warszawskie blokowiska - slums czy luksus" potrwa dwa tygodnie. W tym czasie na łamach stołecznych stron "Gazety" pojawią się artykuły, polemiki, sondaże o wybranych dzielnicach, rozmowy z architektami i mieszkańcami Warszawy. "Gazeta" zaprosi też czytelników do dyskusji o plusach i minusach mieszkania na starych osiedlach.
Dziennikarze "Gazety" będą analizować stan obecny i przewidywać przyszłość starych, dużych blokowisk w czterech dzielnicach miasta - na starym Ursynowie, Gocławiu, osiedlu za Żelazną Bramą i Wawrzyszewie. Artykuły opiszą blokowiska m.in. w kontekście wartości ziemi, na której stoją. Przestrzeń wokół starych budynków jest zmieniana, panuje wokół nich architektoniczny chaos. Mieszkanie w starych blokach odbierane jest jako nieprestiżowe - mówi się, że trzeba je wyburzyć, bo zawadzają albo się rozsypują. Akcja redakcyjna "Warszawskie blokowiska - slums czy luksus" ma pomóc w określeniu przyszłości warszawskich osiedli.
Organizatorem akcji jest stołeczna redakcja "Gazety Wyborczej". Patronami medialnymi są: TVP Warszawa, Antyradio i portal
Warszawa.Gazeta.pl. Partnerem akcji jest Vattenfall.
Cykl "Warszawskie blokowiska - slums czy luksus " jest promowany na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (billboardy w Warszawie i okolicach), w radiu (Antyradio, Radio PiN Warszawa, Radio Złote Przeboje), telewizji (TVP Warszawa), prasie ("Gazeta Stołeczna", warszawskie wydanie "Gazety Co Jest Grane", bezpłatny dziennik "Metro"), na ekranach w metrze - CityInfo TV, w internecie (bannery reklamowe na portalu
Warszawa.Gazeta.pl) oraz na ulotkach dystrybuowanych na terenie Warszawy. Autorem kreacji kampanii jest dział promocji "Gazety Stołecznej" oraz Jasiński/Stadnicki Advertising, media zaplanowało Radiowe Doradztwo Reklamowe Agory.