30 grudnia 2020 / 16:27
Czego nauczył ludzkość rok 2020? Co przyniesie 2021? Jaka będzie postcovidowa rzeczywistość? Nad zmianami w relacjach społecznych, rozwojem technologii oraz postępującymi zmianami klimatu zastanawiają się w „Turning Points. Global Agenda 2021” ludzie polityki, biznesu, nauki i kultury. Specjalny magazyn „New York Timesa” oraz „Gazety Wyborczej” ukaże się już jutro, 31 grudnia br. wraz z wydaniem dziennika.
Rok 2020 niezaprzeczalnie był jednym z najtrudniejszych w XXI wieku - czasem największego od stu lat kryzysu sanitarnego, którego konsekwencje odczuł cały świat. Pandemia koronawirusa przyniosła ze sobą ogrom cierpienia. Z jednej strony rzuciła światło na niesprawiedliwości rasowe, skrajne nierówności ekonomiczne i społeczne czy postępujący kryzys klimatyczny, a z drugiej - przyspieszyła rozwój technologii, nauki i przemysłu.
Mijający rok to także czas Brexitu, protestów na Białorusi i demonstracji ruchu Black Lives Matter, porażki Donalda Trumpa w wyborach na prezydenta USA i początku nowej ery w amerykańskiej polityce. Nad tymi punktami zwrotnymi w roku 2020 oraz ich konsekwencjami w nadchodzącym 2021 na łamach „Turning Points. Global Agenda 2021” zastanawiają się aktywiści, artyści, naukowcy, ekonomiści i politycy, m.in.: Joseph E. Stiglitz, Kai-Fu Lee, Russell Brand, Vivienne Westwood czy Edward Lucas.
W liczącym 32 strony magazynie nie zabraknie opisu 18 zdarzeń i zjawisk, które zaobserwowano po raz pierwszy w historii. To m.in. szczegółowe zdjęcia powierzchni Słońca wykonane z teleskopu, pierwsze testy narzędzia do edycji ludzkich genów oraz pierwsze w dziejach odwołanie hadżdżu. Ponadto w tegorocznym wydaniu „Turning Points” znajdą się zdjęcia wybrane przez redakcję „New York Timesa” przedstawiające wydarzenia z ostatnich dwunastu miesięcy - m.in. antyrządowe protesty w Hongkongu, plagę szarańczy w Afryce oraz walki na Kaukazie.
„Turning Points. Global Agenda 2021” ukaże się wraz z „Gazetą Wyborczą” w czwartek, 31 grudnia 2020 r. Wydanie dziennika będzie dostępne w cenie 7,99 zł. Numer wspiera kampania promocyjna w internecie i radiu oraz autopromocja w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej - w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza" jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej" przekroczyła 240 tys.
„The New York Times” jest jednym z najważniejszych amerykańskich dzienników. Zajmuje 18. miejsce na świecie pod względem nakładu i 3. w Stanach Zjednoczonych zaraz po „USA Today” i „The Wall Street Journal”. Założony w 1851 r. zdobył do tej pory 130 nagród Pulitzera. W listopadzie 2020 r. liczba subskrybentów jego cyfrowego wydania osiągnęła rekordowe 7 milionów.
Powrót