Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

17 listopada 2009 / 17:01

"T-Raperzy znad Wisły" - "Ekshumacja2"

Komunikat prasowy

20 listopada ukaże się album pt. "Ekshumacja2" formacji "T-Raperzy znad Wisły" Grzegorza Wasowskiego i Sławomira Szczęśniaka, twórców Komicznego Odcinka Cyklicznego. Na płycie z rapowanym nagraniem Pocztu Królów Polskich można też usłyszeć znanych polskich artystów.

Grzegorz Wasowski (Profesor Grzechu) i Sławomir Szczęśniak (Profesor Rycho) to twórcy Komicznego Odcinka Cyklicznego - cieszącego się ogromną popularnością programu telewizyjnego z lat 90. Na jego potrzeby w latach 1995-97 Grzegorz Wasowski napisał wierszowany Poczet Królów Polskich, który wykonywał w wersji rapowanej wraz ze Sławomirem Szczęśniakiem, jako formacja "T-Raperzy znad Wisły".

Płyta pt. "Ekshumacja2" to powrót T-Raperów i Pocztu Królów Polskich w odświeżonej muzycznie i uaktualnionej historycznie wersji. Opowieści o królach polskich tworzą "Historapię" - "zestaw terapeutycznych rapów historycznych".

Wszystkie 18 "wykładów", pierwotnie śpiewanych z jednym podkładem muzycznym, na krążku "Ekshumacja2" zyskało nowe bity. Autorami nowoczesnych brzmień są Marcin i Michał Baryccy. Przerywają je zabawne "gadki" - spontaniczne komentarze T-Raperów.

Kolejną nowością na płycie jest utwór "STARtEST", w którym Profesorowie Grzechu i Rycho odpytują z historii gwiazdy: Edytę Geppert, Stanisława Soykę, Agę Zaryan, Fisza, Kasię Nosowską, Łonę, Annę Marię Jopek, Muńka Staszczyka, Dorotę Miśkiewicz, Lecha Janerkę oraz Marka Kondrata.

Książeczkę, do której dołączona jest płyta CD, tworzą wywiady z Grzegorzem Wasowskim, Sławomirem Szczęśniakiem oraz z Grzegorzem Szymanowskim - nauczycielem historii stosującym rapowaną historię Polski jako materiał dydaktyczny, a także zabawne fotografie i rysunki przedstawiające T-Raperów.

Album "Ekshumacja2", wydany w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej, będzie można kupić od 20 listopada w kioskach, salonach Empik, księgarniach, na KulturalnySklep.pl oraz pod numerem infolinii 0 801 130 000 w cenie 34,99 zł.

Wydanie wspiera kampania promocyjna prowadzona w telewizji (TVN 24, TVP Info, ATMedia), radiu (Program III), internecie (Gazeta.pl, Wyborcza.pl) oraz w prasie ("Gazeta Wyborcza" i jej dodatki, "Metro"). Za kreację spotów odpowiadali: Sławomir Szczęśniak wraz z Moniką i Grzegorzem Wasowskimi, za zakup mediów - Starlink. Więcej informacji: www.kulturalnastrefa.pl

Powrót