Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

2 grudnia 2019 / 11:49

Świąteczny numer „Książek. Magazynu do czytania” z nowym logotypem i szatą graficzną w sprzedaży od 3 grudnia br.

Świąteczny numer „Książek. Magazynu do czytania” z nowym logotypem i szatą graficzną w sprzedaży od 3 grudnia br.

Najlepsza książka roku? Najciekawszy komiks? Najładniejsza okładka? W najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania" redakcja prezentuje listę 10 najlepszych tytułów wydanych w 2019 roku, światowe gwiazdy literatury opowiadają o genialnych tegorocznych premieracha polscy pisarze podpowiadają, co podarować tym, którzy czytają nie tylko od święta. Grudniowe wydanie dwumiesięcznika z nowym logotypem i odświeżoną szatą graficzną w sprzedaży od 3 grudnia br.

Jestem przede wszystkim czytelniczką – twierdzi bohaterka okładki najnowszego wydania „Książek. Magazynu do czytania” Olga Tokarczuk. Pisarka rozmawia z Michałem Nogasiem, pakując się przed podróżą do Sztokholmu, o swojej drodze do nagrody Nobla i o tym, co nowego odkryła, gdy niedawno czytała „Czarodziejską górę” po raz szósty. 

Ci, którzy krytykowali książki noblistki, często mówią teraz: „Są genialne”. Cóż, gdzieś w domu dla obłąkanych siedzi człowiek, który nie chciał wydać pierwszej płyty Beatlesów – komentują ten fakt Łukasz Pilip i Natalia Szostak, którzy odwiedzili rodzinne strony Tokarczuk, aby odkryć jak narodził się talent na miarę nagrody Nobla.

W świątecznym numerze „Książek. Magazynu do czytania” nie zabranie również corocznej listy najlepszych książek roku zdaniem redakcji dwumiesięcznika. Jedna z nich otrzyma od redakcji tytuł książki roku. Redakcja wybiera także najlepsze okładki książek oraz najciekawsze komiksy wydane w ostatnich dwunastu miesiącach. Specjalnie dla czytelników magazynu, gwiazdy światowej literatury m.in. Elizabeth Strout, Jonathan Franzen, Peter Nadas, Hanya Yanagihara, Etgar Keret i Oksana Zabużko, opowiadają o książkach, które w 2019 roku najbardziej ich zachwyciły. Joanna Szczęsna, Krzysztof Varga, Aleksandra Boćkowska i inni doradzają za to co podarować,  tym którzy czytają nie tylko od święta. Z okazji świąt na łamach magazynu redakcja przedstawia również opowiadania wigilijne Magdaleny Tulli.

Poza tym w najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania”: Magdalena Środa zastanawia się, na ile błędy polskiego Kościoła wypaczają nasz stosunek do chrześcijaństwa; Wojciech Orliński sprawdza jak działa cenzura w nowoczesnej korporacji; Katarzyna Wężyk czyta na nowo „Małe kobietki” tuż przed premierą kolejnej ekranizacji powieści; Ignacy Kasprowicz zdaje relacje z festiwalu wagnerowskiego w Bayreuth - jednej z najbardziej snobistycznych imprez kulturalnych na świecie, a Adrianna Rozwadowska opisuje historię Ubera. Dodatkowo czytelnicy mogą poznać siedem mało znanych faktów, które warto znać o autorze „Buszującego w zbożu” J.D. Salingerze.

W stałym dodatku "Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych" po raz pierwszy w historii redakcja publikuję listę dziesięciu najlepszych tytułów dla młodszych czytelników, które ukazały się w 2019 roku Prócz tego mali miłośnicy książek będą mogli przeczytać rozmowę z uwielbianym przez dzieci autorem "Baśnioboru" Brandonem Mullem.

Świąteczne wydanie „Książek. Magazynu do czytania” to pierwszy numer z nowym logotypem i odświeżoną szatą graficzną. Struktura treści w magazynie zmieni się w niewielkim stopniu i zachowane zostaną najbardziej lubiane przez czytelników sekcje. Najważniejsze nowości wprowadzone w tytule to:  zastosowanie nowej czcionki zarówno w tekstach, tytułach jak i na okładce, lepsza ekspozycja ilustracji oraz inny sposób użycia kolorów w makiecie. Wprowadzone zmiany to konsekwencja uspójnienia makiety dwumiesięcznika ze zmianami wprowadzonymi w makiecie „Gazety Wyborczej”w czerwcu br. Autorem obu projektów jest Jacek Utko.

Świąteczny numer „Książek. Magazynu do czytania” dostępny będzie m.in. w punktach sprzedaży prasy od 3 grudnia br. w cenie 13,99 zł, a także – dla prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” – w aplikacji i na Wyborcza.pl/ksiazki.

Numer wspiera promocja w prasie, radiu, intrenecie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Więcej informacji o najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania” znaleźć można na profilu pisma na Facebooku, na Instagramie oraz w Booksletterze.

Powrót