Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
2 grudnia 2019 / 11:49
Najlepsza książka roku? Najciekawszy komiks? Najładniejsza okładka? W najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania" redakcja prezentuje listę 10 najlepszych tytułów wydanych w 2019 roku, światowe gwiazdy literatury opowiadają o genialnych tegorocznych premierach, a polscy pisarze podpowiadają, co podarować tym, którzy czytają nie tylko od święta. Grudniowe wydanie dwumiesięcznika z nowym logotypem i odświeżoną szatą graficzną w sprzedaży od 3 grudnia br.
Jestem przede wszystkim czytelniczką – twierdzi bohaterka okładki najnowszego wydania „Książek. Magazynu do czytania” Olga Tokarczuk. Pisarka rozmawia z Michałem Nogasiem, pakując się przed podróżą do Sztokholmu, o swojej drodze do nagrody Nobla i o tym, co nowego odkryła, gdy niedawno czytała „Czarodziejską górę” po raz szósty.
Ci, którzy krytykowali książki noblistki, często mówią teraz: „Są genialne”. Cóż, gdzieś w domu dla obłąkanych siedzi człowiek, który nie chciał wydać pierwszej płyty Beatlesów – komentują ten fakt Łukasz Pilip i Natalia Szostak, którzy odwiedzili rodzinne strony Tokarczuk, aby odkryć jak narodził się talent na miarę nagrody Nobla.
W świątecznym numerze „Książek. Magazynu do czytania” nie zabranie również corocznej listy najlepszych książek roku zdaniem redakcji dwumiesięcznika. Jedna z nich otrzyma od redakcji tytuł książki roku. Redakcja wybiera także najlepsze okładki książek oraz najciekawsze komiksy wydane w ostatnich dwunastu miesiącach. Specjalnie dla czytelników magazynu, gwiazdy światowej literatury m.in. Elizabeth Strout, Jonathan Franzen, Peter Nadas, Hanya Yanagihara, Etgar Keret i Oksana Zabużko, opowiadają o książkach, które w 2019 roku najbardziej ich zachwyciły. Joanna Szczęsna, Krzysztof Varga, Aleksandra Boćkowska i inni doradzają za to co podarować, tym którzy czytają nie tylko od święta. Z okazji świąt na łamach magazynu redakcja przedstawia również opowiadania wigilijne Magdaleny Tulli.
Poza tym w najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania”: Magdalena Środa zastanawia się, na ile błędy polskiego Kościoła wypaczają nasz stosunek do chrześcijaństwa; Wojciech Orliński sprawdza jak działa cenzura w nowoczesnej korporacji; Katarzyna Wężyk czyta na nowo „Małe kobietki” tuż przed premierą kolejnej ekranizacji powieści; Ignacy Kasprowicz zdaje relacje z festiwalu wagnerowskiego w Bayreuth - jednej z najbardziej snobistycznych imprez kulturalnych na świecie, a Adrianna Rozwadowska opisuje historię Ubera. Dodatkowo czytelnicy mogą poznać siedem mało znanych faktów, które warto znać o autorze „Buszującego w zbożu” J.D. Salingerze.
W stałym dodatku "Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych" po raz pierwszy w historii redakcja publikuję listę dziesięciu najlepszych tytułów dla młodszych czytelników, które ukazały się w 2019 roku Prócz tego mali miłośnicy książek będą mogli przeczytać rozmowę z uwielbianym przez dzieci autorem "Baśnioboru" Brandonem Mullem.
Świąteczne wydanie „Książek. Magazynu do czytania” to pierwszy numer z nowym logotypem i odświeżoną szatą graficzną. Struktura treści w magazynie zmieni się w niewielkim stopniu i zachowane zostaną najbardziej lubiane przez czytelników sekcje. Najważniejsze nowości wprowadzone w tytule to: zastosowanie nowej czcionki zarówno w tekstach, tytułach jak i na okładce, lepsza ekspozycja ilustracji oraz inny sposób użycia kolorów w makiecie. Wprowadzone zmiany to konsekwencja uspójnienia makiety dwumiesięcznika ze zmianami wprowadzonymi w makiecie „Gazety Wyborczej”w czerwcu br. Autorem obu projektów jest Jacek Utko.
Świąteczny numer „Książek. Magazynu do czytania” dostępny będzie m.in. w punktach sprzedaży prasy od 3 grudnia br. w cenie 13,99 zł, a także – dla prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” – w aplikacji i na Wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja w prasie, radiu, intrenecie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.
Więcej informacji o najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania” znaleźć można na profilu pisma na Facebooku, na Instagramie oraz w Booksletterze.
Powrót
Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.
Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.