Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

10 marca 2011 / 14:38

"Still alive. Film o Krzysztofie Kieślowskim" z "Gazetą Wyborczą"

Komunikat prasowy

W najbliższy poniedziałek, 14 marca z "Gazetą Wyborczą" ukaże się płyta DVD z dokumentem "Still alive. Film o Krzysztofie Kieślowskim". "Gazeta" przypomni w ten sposób o 70. rocznicy urodzin wybitnego polskiego reżysera.

"Still Alive" to wyjątkowy dokument w reżyserii Marii Zmarz-Koczanowicz - filmowy portret artysty. O spotkaniach z Krzysztofem Kieślowskim - na różnych etapach jego życia i w różnych okolicznościach - opowiadają w nim przyjaciele i współpracownicy reżysera: Zbigniew Presiner, Hanna Krall, Krzysztof Piesiewicz, Jerzy Stuhr, Agnieszka Holland, Wim Wenders, Sławomir Idziak i inni. Fragmenty filmów komentują również aktorki: Irene Jacob, Juliette Binoche, Grażyna Szapołowska oraz francuski producent "Trzech Kolorów" Marin Karmitz. Twórcy dokumentu podążyli śladami Kieślowskiego poza granice Polski: do Niemiec, gdzie prowadził w Berlinie warsztaty reżyserskie, oraz do Francji, gdzie powstała trylogia filmowa "Niebieski. Biały. Czerwony".

Krzysztof Kieślowski to jeden z najwybitniejszych polskich reżyserów. Najpierw był żarliwym dokumentalistą, potem przenikliwym reżyserem filmów fabularnych. Jego filmy o Polsce (m.in. "Personel", "Blizna", "Amator", "Przypadek", "Bez końca") stały się wstępem do dzieł niosących uniwersalne przesłania. Robił filmy o ludziach zderzających się ze społeczeństwem, z władzą, rodziną i z samym sobą. Pokazywał człowieka uwikłanego w sprzeczności, postawionego wobec odwiecznych dążeń do wolności, równości, sprawiedliwości; człowieka desperacko poszukującego miłości. Światową sławę przyniosły mu "Krótki film zabijaniu" i "Krótki film o miłości" (1988), telewizyjny cykl "Dekalog" (1989) oraz "Podwójne życie Weroniki" (1991) i tryptyk "Trzy kolory: Niebieski. Biały. Czerwony" (1993/4).

Cena "Gazety Wyborczej" i filmu na płycie DVD - 9,99 zł.

Wydanie "Gazety Wyborczej" z filmem jest promowane w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w dzienniku "Metro" oraz poprzez autopromocję. Kreację kampanii przygotowała agencja JIS Advertising, za zakup mediów odpowiadał Starlink.

Powrót