Komunikat prasowy
Już od piątku 21 kwietnia, "Gwiazdy idole przeboje" - nowa kolekcja "Gazeta Wyborczej" i Radia Złote Przeboje w sprzedaży. W 25 książkach z płytami muzycznymi koneserzy muzyki rozrywkowej: Jan Chojnacki, Wojciech Mann i Grzegorz Wasowski przedstawią gwiazdy rock and rolla i jego muzycznych okolic. Na płytach znajdą się największe przeboje lat 50., 60. i 70. Kolekcje otwiera tom "Król Elvis i jego dwór" . Wraz z płytą ukaże się też specjalne wydanie "Gazety Wyborczej". Kolejne części kolekcji będą sprzedawane od 28 kwietnia w każdy piątek w cenie 17,90 zł plus cena "Gazety Wyborczej".
Nowa kolekcja muzyczna "Biblioteki Gazety Wyborczej" - "Gwiazdy idole przeboje" - to swoista wyprawa do źródeł popkultury, wycieczka w czasy złotej ery rock and rolla i narodzin legend wielkich gwiazd muzyki młodzieżowej.
Tytuł każdej książki to hasło - temat przewodni anegdot, komentarzy i refleksji autorstwa Beaty Pawlikowskiej i Mirosława Pęczaka. Jedną z atrakcji serii będą rysunki samochodów z epoki wykonane i opisane przez Antoniego Piekuta.
Kolejne tomy kolekcji zaprezentują plejadę idoli, gwiazd i ich wielkich przebojów. A oto co zawierać będą poszczególne pozycje nowej kolekcji:
Tom 1: Król Elvis i jego dwór - przeboje Elvisa Presleya i jego przyjaciół
Tom 2: Idole nastolatków (Brenda Lee, Neil Sadaka, Pat Boone, Bobby Vinton i in.)
Tom 3: Z przedszkola rock and rolla (Chuck Berry, Bill Haley, The Everly Brothers i in.)
Tom 4: Piękne głosy (Ella Fitzgerald, Tom Jones, Dean Martin, Nat King Cole i in.)
Tom 5: Dziewczyny i mikrofon (The Shirelles, Gladys Knight, The Supremes i in.)
Tom 6: Śpiewające gwiazdy (Marilyn Monroe, Brigitte Bardot, Frank Sinatra i in)
Tom 7: Rytm i blues (Ray Charles, James Brown, Ike & Tina, The Animals i in.)
Tom 8: Śmieszne przeboje (Spike Jones, Napoleon XIV, The Monkees i in.)
Tom 9: Słynne duety (Peter & Gordon, Louis & Ella, Jane Birkin & Serge Gainsbourg i in.)
Tom 10: Dzieci kwiaty (Scott McKenzie, The Mamas & The Papas, Jefferson Airplane i in.)
Tom 11: Twist (Chubby Checker, Gary U.S. Bonds, Brenda Lee i in.)
Tom 12: Włoska mafia (Dean Martin, Marino Marini, Domenico Modugno, Connie Francis i in)
Tom 13: Inwazja Brytyjczyków (The Yardbirds, The Small Faces, The Hollies i in.)
Tom 14: Fabryki przebojów (Goffin/King, Leiber/Stoller, Pomus/Schuman, Bacharach/David i in.)
Tom 15: Trubadurzy rocka (Bob Dylan, Cat Stevens, The Byrds, Pete Seeger i in.)
Tom 16: Piosenki Beatlesów (Elton John, Joe Cocker, Shirley Bassey i in.)
Tom 17: Gitara - wszystko gra! (Jimi Hendrix, The Who, Jeff Beck i in.)
Tom 18: Woodstock i inne przystanki (Ten Years After, Santana, Bob Dylan i in. Hendrix, Ten Years After, Santana, Cocker, Canned Heat, Janis, Dylan
Tom 19: Śpiewanie na ekranie (Cliff Richard, Doris Day, Richard Chamberlain i in.)
Tom 20: Psychedelia i odloty (Traffic, The Moody Blues, Procol Harum i in.) Jefferson Airplane, Iron Butterfly, Vanilla Fudge, Love
Tom 21: Hokus-pokus (Focus, Blood, Sweat & Tears, Colosseum i in.)
Tom 22: Serce i dusza (James Brown, Isaak Hayes, Aretha Franklin i in.)
Tom 23: W cieniu The Beatles (The Beach Boys, The Hollies, The Troggs i in.)
Tom 24: Pierwszy spust surówki (Deep Purple, The Who, Kiss i in.)
Tom 25: From Gazeta with Love - piosenki o miłości (Barry White, Nina Simone, Stevie Wonder)
Do drugiego tomu kolekcji, książki z płytą "Idole nastolatków", który ukaże się w sprzedaży z "Gazetą Wyborczą" 28 kwietnia 2006 roku, dołączone zostanie w prezencie oryginalne pudełko dla całej kolekcji.
Specjalnym upominkiem dla prenumeratorów kolekcji "Gwiazdy idole przeboje" będzie płyta "Wiecznie zielone", na której znajdą się światowe przeboje w wykonaniu polskich artystów: Krzysztofa Krawczyka, Doroty Miśkiewicz, Eweliny Flinty, IRA, Budki Suflera i innych.
Kolekcji "Gwiazdy idole przeboje" towarzyszyć będzie cykl audycji radiowych emitowanych na antenie Radia Złote Przeboje. Przed mikrofonami zasiądą: Jan Chojnacki i Wojciech Mann, a gościnnie wystąpi Grzegorz Wasowski. Kampania reklamowa cyklu obejmuje: dzienniki (autopromocja w "Gazecie Wyborczej" i "Metrze"), telewizję (TVP, Polsat i TVN), radia (Radio ZET, PR III, RMF FM i rozgłośnie Grupy Radiowej Agory), czasopisma Agory, outdoor oraz portal Gazeta.pl. Kampania wystartowała 14 kwietnia 2006 roku. Kreację przygotowała agencja DDB. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starlink.
Wydawcą kolekcji jest Baobab Productions.
Wydawcą płyt dołączonych do książek jest Universal Music Polska.
Autorem scenariusza serii jest Jan Chojnacki.
Autorką projektu graficznego jest Katarzyna Gintowt.