Komunikat prasowy
W środę, 15 grudnia w sprzedaży ukaże się kolejny przewodnik po Warszawie autorstwa Jerzego S. Majewskiego - "Spacerownik. Warszawa śladami PRL-u". Książkę wydała Agora we współpracy z Fundacją Kręgi Sztuki.
"Spacerownik. Warszawa śladami PRL-u" jest wyjątkową opowieścią o budowaniu nowej stolicy. Książka prezentuje 30 architektonicznych realizacji tamtych lat - począwszy od miejsc kameralnych, jak np. willa I sekretarza PZPR Ochaba, po giganty, jak Pałac Kultury, osiedla Ursynów i Za Żelazną Bramą.
Nie wszystkie PRL-owskie budowle to dzieła wybitne, wszystkie jednak są na swój sposób wyjątkowe - wyróżniają się niezwykłą skalą, nowatorską konstrukcją, rozwiązaniami przestrzennymi, wreszcie - architekturą i wystrojem. To miejsca władzy, rozrywki i odpoczynku - życia mieszkańców Warszawy. Część z nich, jeszcze nie tak dawno niedoceniana, dziś wpisana jest do rejestru zabytków i chroniona prawem. Inne, choć docenione, zostały zburzone - Supersam, kino Moskwa czy Skarpę dziś można oglądać jedynie na starych fotografiach i kadrach filmów.
Autorem przewodnika jest Jerzy S. Majewski; książkę opracował zespół stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej"; wydawcą jest Agora SA i Fundacja Kręgi Sztuki.
"Spacerownik. Warszawa śladami PRL-u" będzie można kupić przez internet na
www.kulturalnysklep.pl, pod numerem telefonu 0 801 130 000 oraz w warszawskich salonach prasowych i w Empiku w cenie 34,99 zł.
Partner strategiczny: Miasto Stołeczne Warszawa; partner: Muzeum Powstania Warszawskiego.
Patroni medialni: "Gazeta Wyborcza", TVP Kultura, magazyn "Hiro", CityINFOtv, Radio TOK FM, AMS, serwis
Warszawa.gazeta.pl .
Spacerownik będzie promowany w radiu (Radio PiN, TOK FM, Złote Przeboje, Roxy, Antyradio), prasie (w stołecznych wydaniach "Gazety Wyborczej", "Gazety Co Jest Grane" oraz "Metra", ogólnopolskim wydaniu "Gazety Wyborczej" i jej dodatków "Duży Format" i "Wysokie Obcasy"), internecie (Warszawa.gazeta.pl), na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS oraz w telewizji (TVP Warszawa, TVN Warszawa), a także na plakatach i ulotkach oraz na portalach społecznościowych.
Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej" i agencja JIS Advertising, spot wyprodukowało studio Lightcraft, a media zaplanowały Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.