Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

14 września 2011 / 11:08

Sobotnia "Gazeta Świąteczna" od nowa

Sobotnia
Komunikat prasowy



Więcej przekrojowych treści, komentarzy i analiz, obszerna część publicystyczna oraz nowa makieta - to najważniejsze zmiany w "Gazecie Świątecznej", sobotnim wydaniu "Gazety Wyborczej". Nowa "Gazeta Świąteczna" ukaże się na rynku 17 września 2011 r.

- Czytelnicy wciąż potrzebują pogłębionych, rzetelnych treści, które pomagają im zrozumieć rzeczywistość; to, jak się ona zmienia i w jakim kierunku podąża. Tych treści nadal najczęściej poszukują w prasie. Dlatego na weekend proponujemy im nową "Gazetę Świąteczną", w której znajdą analizę najważniejszych wydarzeń oraz magazyn idei z reportażami, wywiadami i felietonami - mówi Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".

Na część informacyjną nowej "Gazety Świątecznej" złożą się pogłębione analizy i komentarze do najważniejszych wydarzeń tygodnia z kategorii Kraj, Świat, Gospodarka, Kultura i Sport. Układ części tematycznych będzie się zmieniał w zależności od rangi opisywanych wydarzeń.

Część magazynowa, która będzie najobszerniejszą sekcją "Gazety Świątecznej", zaprezentuje teksty eseje, reportaże i felietony poświęcone istotnym, często kontrowersyjnym tematom i zjawiskom społecznym, politycznym, naukowym oraz gospodarczym i sportowym. W pierwszym numerze znajdą się m.in.: rozmowa Adama Michnika z Johnem Le Carre o dzisiejszym świecie, wywiad z Francisem Fukuyamą na temat jego obaw o przyszłość Ameryki i rozczarowania Obamą oraz tekst Adam Daniela Rotfelda o Rosji, która opornie się modernizuje.

Artykuły do "Gazety Świątecznej" będzie przygotowywał zespół dziennikarzy "Gazety Wyborczej" pod kierownictwem Piotra Stasińskiego. Do współpracy zapraszani są także autorzy zewnętrzni. W części magazynowej będą się również pojawiać przedruki ważnych i ciekawych tekstów z prasy światowej.

W atrakcyjnej i przejrzystej prezentacji treści pomoże nowa makieta sobotniego wydania z czasopismową okładką eksponującą zdjęcie nawiązujące do najważniejszego tematu części magazynowej oraz komentarz i najistotniejsze wiadomości. Makietę przygotował zespół grafików pod przewodnictwem Maciej Kałkusa, dyrektora artystycznego "Gazety Wyborczej".

"Gazeta Świąteczna" w nowej formule będzie promowana w ogólnopolskiej kampanii reklamowej, która obejmie telewizje ogólnopolskie i tematyczne (AXN, BBC, Kuchnia TV, Canal+, Movies24, MTV, VIVA, Filmbox, Foxlife, National Geographic, TCM, Universal Channel, Travel Channel, Wedding.tv, Planete, iTV), stacje radiowe (Radio ZET, PR3, RMF FM, Radio Złote Przeboje, Radio TOK FM i Radio Roxy), serwisy internetowe z grupy Gazeta.pl oraz działania autopromocyjne na łamach "Gazety Wyborczej". Kampania startuje 16 września 2011 r. i potrwa miesiąc. Kreację przygotowała agencja Bardzo, planowanie mediów: dom mediowy Starlink.

Tradycyjnie w sobotę wraz z "Gazetą Świąteczną" będzie się ukazywał magazyn "Wysokie Obcasy" oraz dodatek "Turystyka" i dodatki lokalne.

Wzbogacony zostanie "Duży Format" - czwartkowy dodatek do "Gazety Wyborczej". Będzie w nim więcej tematyki kulturalnej, poświęconej m.in. filmowi.

Powrót