Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,70 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

7 grudnia 2023 / 13:50

Sandra Różycka laureatką 24. edycji Galerii Plakatu AMS

Sandra Różycka laureatką 24. edycji Galerii Plakatu AMS

Sandra Różycka wygrała 24. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem “Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Jury ponadto wyróżniło w konkursie 5 prac - dwie autorstwa Rozalii Michalskiej oraz prace Magdaleny Wosik, Natalii Leśniak oraz Anny Czochary. Dodatkowo, nagrodę specjalną, ufundowaną przez Grupę Żabka, partnera głównego konkursu, zdobyła Katarzyna Panek. Partner wspierający tej edycji - miasto stołeczne Warszawa nagrodził plakat Katarzyny Czapskiej.

Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu, dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie.

– Zwycięska praca autorstwa Sandry Różyckiej to jeden z niewielu plakatów, który żyje bez typografii. Jest to ilustracja narysowana z niezwykłą swobodą, ze świadomością ważności elementów kompozycji oraz wszystkiego, co buduje przestrzeń miejską. To bardzo pozytywny, ciepły i radosny plakat – mówi Maciej Buszewicz artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, przewodniczący jury.

Jury równorzędne wyróżnienia przyznało Rozalii Michalskiej (za dwie prace), Magdalenie Wosik, Natalii Leśniak oraz Annie Czocharze.

Grupa Żabka przyznała swoją nagrodę specjalną Katarzynie Panek oraz wyróżniła dodatkowo dwie prace – Anny Czochary i Agaty Gołębiewskiej.

– Cieszy mnie to, że tak wiele artystek i artystów podjęło się wymagającego tematu w tegorocznej edycji - „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” i zinterpretowało go w unikatowy sposób. Prace poruszyły wiele istotnych tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością za otoczenie, czy zaangażowaniem społecznym. Wybór prac zarówno w konkursie głównym, jak i wyłonienie nagród specjalnych spośród prawie 900 nadesłanych zgłoszeń było niełatwym zadaniem. Przekonaliśmy się, że artyści ciągle myślą kreatywnie i stosują różnorodne formy ekspresji. Tym samym debatę o temacie konkursu i samą wystawę organizatorzy przenoszą do największej galerii plakatu w kraju – do polskich miast – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka.

Swoją nagrodę przyznał również partner wspierający konkursu - Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - za plakat najcelniej promujący ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie. Nagrodę otrzymała Katarzyna Czapska, a wyróżnienia: Julia Grochowalska (za dwie prace), Julia Klinger, Karolina Lubaszko i Borys Szembek.

Jury 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS:
▪    Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
▪    Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
▪    Marta Dermańska, zastępczyni dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
▪    Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
▪    Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
▪    Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
▪    Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
▪    Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawował audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, NowyMarketing.pl i „Vogue”.

Powrót