Komunikat prasowy
W czwartek, 12 listopada razem ze stołecznym wydaniem "Gazety Wyborczej" ukaże się pierwszy zeszyt nowej serii spacerowników, opisujący warszawskie Filtry. Dzięki nowym przewodnikom czytelnicy "Gazety" będą mogli zwiedzać Warszawę "za zamkniętymi drzwiami".
Pierwszy spacerownik nowej serii przedstawia historię warszawskich Filtrów. Czytelnicy odkryją dzięki niemu tajemnice najstarszej i zarazem najpiękniejszej fabryki wody w Polsce oraz dowiedzą się, jak działała Centralna Stacja Filtrów za czasów Lindley'ów.
Kolejne wydania spacerowników będą dodawane bezpłatnie co czwartek do stołecznego wydania "Gazety Wyborczej".
W następnym tygodniu, 19 listopada ukaże się spacerownik poświęcony Elektrociepłowni Siekierki - z informacjami o planowanych tam inwestycjach, a także o tym, co ma wspólnego tatarski jeniec Jana III Sobieskiego z Elektrownią.
Spacerownik z 26 listopada zaproponuje zwiedzanie Narodowego Banku Polskiego, a wydanie z 3 grudnia - Sejmu.
Wydaniu każdego spacerownika towarzyszy wspólny spacer jego twórców z czytelnikami "Gazety" po danym obiekcie. Pierwsze spotkanie i spacerowanie - po Filtrach - odbędzie się w sobotę, 14 listopada. Grupę oprowadzać będą pracownicy Filtrów.
Nowe seria spacerowników została opracowana przez zespół stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej". Cykl jest promowany w radiu (Radio Złote Przeboje, Antyradio Warszawa, PiN, Roxy), telewizji (TVP Warszawa, TVN Warszawa), w prasie (autopromocja w stołecznych wydaniach "Gazety Wyborczej", "Gazety Co Jest Grane", bezpłatnego dziennika "Metro") oraz w internecie (
warszawa.gazeta.pl).
Autorem kreacji kampanii jest Jasieński/Stadnicki Advertising oraz dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej".
Partnerem cyklu jest Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.
Patron medialny cyklu:
warszawa.gazeta.pl.
Wydawcą cyklu jest Agora SA.