Komunikat prasowy
Od 13 września co poniedziałek z "Gazetą Wyborczą" będzie można kupić multimedialne słowniki Wydawnictwa Naukowego PWN na płytach CD. Stanowią one kompendium informacji zarówno dla osób pracujących z tekstem, jak i dla wszystkich, którzy chcieliby uniknąć błędów językowych.
W najbliższy poniedziałek, 13 września, ukaże się pierwsza płyta "Słownik języka polskiego i Zasady pisowni i interpunkcji".
"Słownik" opisuje znaczenia ok. 35 000 najczęściej używanych wyrazów, a także podaje informacje o ich wymowie i odmianie. "Zasady" uwzględniają najnowsze zmiany w ortografii.
Kolejna płyta, dostępna z "Gazetą Wyborczą" 20 września, to "Słownik wyrazów obcych i Słownik wyrazów bliskoznacznych". Pierwszy z nich rejestruje i wyjaśnia wyrazy obcego pochodzenia, a także podaje przykłady ich użycia i porady, jak uniknąć błędów. Drugi notuje wyrazy o podobnym lub takim samym znaczeniu.
Na ostatniej płycie cyklu, którą będzie można kupić z "Gazetą Wyborczą" w poniedziałek, 27 września, znajdą się "Słownik frazeologiczny i Słownik idiomów polskich". "Słownik frazeologiczny" zawiera ponad 5 000 haseł oraz 10 000 wyrażeń i zwrotów, w których występują. "Słownik idiomów" zawiera około 8000 połączeń wyrazowych uporządkowanych w grupy tematyczne, które ułatwią ich wyszukiwanie.
Cena "Gazety" i pierwszej płyty - 8,99 zł.
Wydania "Gazety Wyborczej" z dodatkami będą promowane w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w dzienniku "Metro" oraz poprzez autopromocję. Kreację kampanii przygotowała agencja JiS Advertising, za zakup mediów odpowiadał Starlink.