Komunikat prasowy
"Moja Wojna futbolowa" - to hasło konkursu edukacyjnego dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych, który organizuje warszawska redakcja "Gazety Wyborczej" i Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej we współpracy z Biurem Edukacji Miasta Stołecznego Warszawa. Akcja towarzyszy Nagrodzie im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki.
Założeniem konkursu jest poszerzanie wśród młodych ludzi wiedzy o słynnym pisarzu, popularyzacja czytania oraz kreatywnej pracy z tekstem literackim. Akcja będzie organizowana co roku i ogłaszana zawsze w styczniu przy okazji kolejnej edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego. Za każdym razem uczniowie zostaną zaproszeni do edukacyjnej zabawy związanej z inną książką reportażysty.
Pierwsza, tegoroczna edycja konkursu nawiązuje do reportażu "Wojna futbolowa" Kapuścińskiego zamieszczonego w książce pod tym samym tytułem. Do zabawy mogą zgłosić się pojedyncze osoby, grupy lub klasy, a także uczniowie wytypowani przez szkoły, placówki wychowania pozaszkolnego, domy kultury i biblioteki. Ich zadaniem będzie przygotowanie prac inspirowanych reportażem "Wojna futbolowa" w dowolnej technice i formie artystycznej - np. słuchowiska, spektaklu, filmu, piosenki, relacji z meczu, wystawy, happeningu, prezentacji multimedialnej, utworu literackiego - w tym felietonu lub reportażu. Prace w formie pisemnej albo w formie prezentacji na płycie VCD lub DVD należy nadsyłać organizatorom konkursu do 26 kwietnia 2010 r. (decyduje data wpływu pracy).
Autorzy trzech najciekawszych projektów otrzymają nagrody - laptopy, a do ich szkół trafią komplety książek Ryszarda Kapuścińskiego. Fundatorami nagród są Agora i SCEK.
Ogłoszenie wyników konkursu "Moja Wojna futbolowa" oraz wręczenie nagród odbędzie się w połowie maja 2010 r. podczas finału konkursu o Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki.
Regulamin konkursu "Moja Wojna futbolowa" jest dostępny na stronach internetowych: www.scek.pl i
www.warszawa.gazeta.pl. Szczegóły: e-mail: info@scek.pl, infoscek@gmail.com.
Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki została ustanowiona w styczniu br. przez Miasto Stołeczne Warszawa, będzie przyznawana co roku autorowi najlepszego reportażu literackiego. Partnerem Miasta przy organizacji konkursu jest "Gazeta Wyborcza", a honorowy patronat nad nagrodą objęła żona pisarza, Alicja Kapuścińska.
Nagroda i konkurs dla młodzieży są promowane w radiu (Radio PiN, Radio Złote Przeboje, Radio Kampus, Radio Roxy FM), w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, na stronach internetowych Grupy Gazeta.pl, w wagonach metra na CityInfoTV oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS w stolicy, a także na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy.
Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", projekt graficzny - Olin Gutowski, spot radiowy - Jasiński/Stadnicki Advertising. Media zaplanowała Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.