Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

21 września 2015 / 15:06

"Koncerty mistrzów muzyki klasycznej" na płytach CD z "Gazetą Wyborczą"

Komunikat prasowy

Już 22 września br. w "Nauce dla każdego" - wtorkowym tygodniku "Gazety Wyborczej" czytelnicy znajdą płytę CD z muzyką Jana Sebastiana Bacha. Będzie to pierwsza z serii płyt z kompozycjami mistrzów muzyki klasycznej. W każdy wtorek przez cztery kolejne tygodnie aż do 20 października w "Nauce dla każdego" będą pojawiać się CD z utworami Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ludwiga van Beethovena, Roberta Schumanna i Piotra Czajkowskiego.

"Muzyka to poważna sprawa, a jej zrozumienie może zajść na wielu poziomach. Czasem jest to pokora wobec matematycznej złożoności kompozycji, jak to bywa z muzyką J. S. Bacha. Czasem to świadomość zjawisk zachodzących w ludzkim mózgu - czy to geniusza (jakim był Mozart), czy zwyczajnego słuchacza. Czasem wreszcie - poprzez ludzkie uwikłanie w kulturę, sprawiające, że w miarę poznawania biografii kompozytora i historii powstania dzieła, zmienia się jego odbiór. Pomysł, aby wydane w cyklu znakomite wykonania dzieł muzyki poważnej opatrywać artykułami dotyczącymi nauki może wydać się w pierwszej chwili zaskakujący. Mamy jednak nadzieję, że dzięki spojrzeniu na muzykę okiem naukowca, dzieła mistrzów zyskają nową perspektywę" - pisze o cyklu redakcja tygodnika "Nauka dla każdego".

Płyty, które są prezentem dla czytelników "Gazety Wyborczej", będą ukazywać następującej kolejności:

22 września - kompozycje Jana Sebastiana Bacha,

29 września - kompozycje Wolfganga Amadeusa Mozarta,

6 października - kompozycje Ludwiga van Beethovena,

13 października - kompozycje Roberta Schumanna,

20 października - kompozycje Piotra Czajkowskiego.

Szczegóły dotyczące utworów zawartych na płytach CD można znaleźć na stronie Wyborcza.pl/dodatki.

Wydania "Gazety Wyborczej" z płytami CD są promowane w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w dzienniku "Metro" oraz poprzez autopromocję. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.

Powrót