Komunikat prasowy
Pierwszy tom z nowej Kolekcji Słowników pojawi się w sprzedaży 28 lutego. Przy tej okazji w "Gazecie Wyborczej" ruszy cykl "Lekcja polskiego", który trwać będzie od 22 lutego do 28 lutego. W ramach cyklu poniedziałkowych debat, 26 lutego "Gazeta Wyborcza" zaprosi na spotkanie "Dlaczego nie możemy się w Polsce dogadać".
12-tomowa Kolekcja Słowników , której wydawcą jest Wydawnictwo Naukowe PWN, powstała w oparciu o największe w Polsce zasoby słownikowe, gromadzone od 55 lat w Redakcji Słowników Języka Polskiego PWN. Są one efektem wieloletniej pracy doświadczonego zespołu leksykografów Wydawnictwa Naukowego PWN oraz licznego grona współpracujących z nim autorów, będących największymi autorytetami w dziedzinie leksykografii oraz historii i kultury języka polskiego. Wszystkie słowniki PWN powstają na podstawie Korpusu Języka Polskiego PWN (elektronicznego zbioru tekstów, liczącego ponad 100 milionów słów). W Kolekcji ukaże się 6-tomowy "Słownik języka polskiego" oraz 6 kolejnych jednotomowych publikacji: Słownik wyrazów obcych", "Słownik synonimów", "Słownik poprawnej polszczyzny", "Słownik frazeologiczny", "Słownik ortograficzny" oraz "Słownik typowych połączeń wyrazowych".
Cena pierwszego tomu wyniesie 6,50 zł plus cena "Gazety Wyborczej". Kolejne tomy kosztować będą 34 zł plus cena "Gazety".
Wprowadzeniem do Kolekcji Słowników będą "Lekcje polskiego" - nowy cykl , którego pierwszy odcinek ukaże się w "Gazecie" 22 lutego. Znajdą się w nim m.in.: felietony Michała Ogórka, sprawdziany ortograficzne i dyktanda. Wybitni językoznawcy skomentują jak Polacy klną, jak mówią o miłości i seksie, omówią język IV RP i słowa jakich używają nastolatki, zdradzą jakie słowa są dziś modne, a jakie nie. Cykl będzie ilustrowany codziennie rysunkami Jacka Gawłowskiego.
Zwieńczeniem cyklu będzie debata w siedzibie "Gazety Wyborczej" pod hasłem "Dlaczego nie możemy się w Polsce dogadać" z udziałem m.in. prof. Andrzeja Markowskiego, dr hab. Mirosława Bańko, dr Katarzyny Kłosińskiej, Andrzeja Poniedzielskiego oraz rapera Duże Pe.
Patronami medialnymi Kolekcji Słowników są: Telewizja Polska, Radio Zet. oraz portal Gazeta.pl Edukacja.
Kolekcja Słowników będzie promowana w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, TVN24, Polsat, TV4) oraz w radio (Radio Zet, stacje lokalne, stacje Agory oraz Polskie Radio), w kampanii outdoorowej (billboardy oraz citylighty), a także autopromocyjnie w "Gazecie Wyborczej" i na portalu Gazeta.pl . Za kreację odpowiada Andrzej Poniedzielski i zespół Projektów Specjalnych Agory, realizacja agencja DDB, za zakup mediów dom mediowy Starlink.