Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 1. KWARTALE 2024 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 1. KWARTALE 2024 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,76 zł

Zmiana[PLN]

1,2%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 1,2%
mWIG40 -0,34%
WIG-MEDIA -0,26%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

12 października 2023 / 16:30

Jak i dlaczego słuchamy podcastów? [RAPORT cz. 3]

Jak i dlaczego słuchamy podcastów? [RAPORT cz. 3]

Polscy internauci coraz chętniej i częściej słuchają podcastów, głównie w domu oraz wieczorami. Najczęściej wybierają audycje poświęcone najnowszym doniesieniom z kraju i ze świata, filmom, książkom i muzyce oraz problemom społecznym, a także polityce. Coraz częściej słuchają podcastów, aby dowiedzieć się czegoś o świecie lub uzyskać fachową wiedzę od ekspertów. To kolejne wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” stworzonego przez zespół Grupy Eurozet*.

Dzięki czwartej już odsłonie najobszerniejszego badania słuchaczy podcastów na polskim rynku, przygotowanego przez ekspertów Grupy Eurozet, wiemy m.in., że z tego medium najchętniej korzystamy w domu – tak zadeklarowało aż 82% badanych. Oprócz tego podcasty towarzyszą odbiorcom w samochodzie, w środkach komunikacji, w czasie spacerów, w pracy oraz podczas uprawiania sportu czy robienia zakupów. Najczęstszą porą na ich słuchania są późne popołudnia i wieczory.

Większość słuchaczy wiedzę o podcastach czerpie z mediów społecznościowych (39%), od znajomych czy rodziny (28%), od obserwowanych twórców internetowych (24%), a także z radia, którego słucha (20%). Najwięcej osób jako najchętniej wybierane strony lub aplikacje do słuchania podcastów wskazuje YouTube (66%) i Spotify (32%). Na trzecim miejscu badani wymieniają aplikację TOK FM (14%), której oferta podcastowa stale rozszerzana jest o nowe audycje.

Warto zwrócić uwagę na to, jak audycje internetowe uzupełniają się ze światem tradycyjnego radia.
Radia od zawsze najczęściej słuchamy w godzinach porannych – towarzyszy nam najpierw w domu, a następnie w drodze do pracy, a często również w jej trakcie. Tymczasem podcasty zajmują nas najczęściej wieczorami –zaspokajają ciekawość świata, pozwalają zdobywać wiedzę, a ich treści uważane są przez słuchaczy za wyjątkowo ciekawe w porównaniu z pozostałymi mediami. Jednocześnie, 14% ankietowanych w naszym badaniu jako powód słuchania podcastów wskazało chęć wysłuchania audycji, które przegapiło w radiu.

– komentuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.

Jakie są inne powody słuchania podcastów? Coraz więcej, bo prawie 60% (vs. 50% w 2021 r.) słuchaczy podcastów włącza je dla rozrywki – w zestawieniu z liczbą słuchaczy szacowaną już na ponad 8 mln, świadczy to m.in. o tym, że podcasty wpisały się do grona mediów masowych. Już ponad połowa słuchaczy (wzrost z 38% w 2021 r.) wybiera je, by dowiedzieć się czegoś o świecie, a wiele osób słucha podcastów, aby mieć zajęcie podczas wykonywania innych czynności, czerpać dzięki nim fachową wiedzę od ekspertów oraz dowiadywać się więcej o swoim hobby. Dane te korespondują z wynikami dotyczącymi ulubionych kategorii tematycznych podcastów, do których należą: najnowsze doniesienia z kraju i ze świata, film, książka i muzyka, problemy społeczne, polityka, nauka, gospodarka i finanse, sport i zdrowie oraz historia.

W naszym badaniu zidentyfikowaliśmy tzw. heavy userów, czyli osoby, które słuchają podcastów częściej niż raz w tygodniu i tzw. light userów – osoby słuchające podcastów rzadziej niż raz w tygodniu. Co ciekawe, pierwszą grupę stanowi aż 62% słuchaczy. To osoby, które regularnie słuchają 2 lub nawet 3 czy 4 serii podcastowych. Widać tutaj wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat

– mówi Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.

Podczas gdy najczęstszą porą słuchania podcastów są godziny popołudniowe i wieczorne, heavy userzy chętnie włączają audycje internetowe również rano. Ogół słuchaczy najchętniej wybiera odcinki trwające ok. pół godziny, ale najwięksi fani podcastów (27% heavy userów) woli odcinki dłuższe (30-60 min), a nawet bardzo długie (ponad godzinne). Zarówno heavy, jak i light userzy preferują serie, których nowe odsłony ukazują się raz w tygodniu. Obie grupy przeważnie słuchają odcinków swoich ulubionych podcastów w całości. ​

Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce można znaleźć w poprzednich informacjach na temat badania – m.in. w centrum prasowym Grupy Eurozet (Raport cz. 1, Raport cz. 2). Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2022 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305; CAWI. * poprzednie edycje raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” były przygotowywane przez Tandem Audio Broker, dziś należący do Grupy Eurozet

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.