Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

6 lipca 2020 / 13:10

„Gazeta Przedwyborcza” w milionowym nakładzie od 5 lipca br. w całej Polsce

„Gazeta Przedwyborcza” w milionowym nakładzie od 5 lipca br. w całej Polsce

Milion egzemplarzy bezpłatnej „Gazety Przedwyborczej” trafi do rąk mieszkańców ponad 150 polskich miejscowości. Wydanie, przygotowane przez redakcję „Gazety Wyborczej” w związku z drugą turą wyborów prezydenckich 12 lipca br., w całości poświęcone jest prezydentowi Andrzejowi Dudzie.

- Urzędujący prezydent odmawia wywiadów niezależnym mediom, boi się pytań, których wcześniej nie pozna i nie napisali ich propagandyści z TVP Info. Tchórzy przed uczciwą debatą ze swoim przeciwnikiem. W tej sytuacji wydanie gazety, która mówi o nim prawdę, jest właściwie smutną, dziennikarską i obywatelską koniecznością - tłumaczy zastępca Wydawcy „Gazety Wyborczej” Wojciech Bartkowiak.

„Gazeta Przedwyborcza” to 8-stronicowy raport podsumowujący 5 lat prezydentury Andrzeja Dudy, który rozlicza jego obietnice oraz pokazuje styl, w jaki sprawował urząd. „Przedwyborcza” punktuje wielokrotne łamanie Konstytucji, uległość wobec rządzącej partii, niezrealizowane obietnice dotyczące frankowiczów i służby zdrowia, a także zachowania w mediach społecznościowych nielicujące z powagą urzędu prezydenta.

- Możliwe, że o wielu skandalach i niespełnionych obietnicach Andrzeja Dudy nie wiecie. Rządowa propaganda wylewająca się z radia i telewizji przedstawia Polskę jako świetnie zarządzane gospodarstwo, a prezydenta - jako troskliwego ojca narodu. Prawda jest inna. Dlatego wydaliśmy „Przedwyborczą”. Poznaj fakty, pomyśl i zagłosuj! - pisze na wstępie Piotr Głuchowski, redaktor prowadzący.

Milion bezpłatnych egzemplarzy „Gazety Przedwyborczej” będzie dystrybuowane od 5 lipca do 10 lipca br. Otrzymają je  mieszkańcy ponad 150 polskich miejscowości m.in. na dworcach, w centrach miast i okolicach galerii handlowych. Wydanie, w formie PDF, jest również ogólnodostępne w serwisie Wyborcza.pl - link.

- Miasta i gminy, gdzie trafi nasze bezpłatne wydanie specjalne, dobraliśmy bardzo starannie, analizując dane demograficzne i wyniki I tury. Najbardziej cieszy nas to, że w dystrybucji pomogą nam setki wolontariuszy, którzy od dawna zgłaszali się do „Wyborczej”. Bardzo im za to dziękujemy - mówi Bartkowiak.

Makietę wydania przygotował zespół graficzny „Gazety Wyborczej”, a jej dział marketingu zajął się promocją gazety w mediach społecznościach i w serwisie Wyborcza.pl.

Powrót