Komunikat prasowy
W najbliższą sobotę "Gazeta Wyborcza" wraz z Miastem Stołecznym Warszawa oficjalnie otworzy pierwszą linię metra po 25 latach budowy.
Impreza otwierająca linię metra, zorganizowana przez "Gazetę Wyborczą" i Miasto Stołeczne Warszawa, odbędzie się przy stacji Metro Młociny w godzinach 17.00 - 22.00. W tym dniu zostaną też otwarte trzy ostatnie stacje metra: Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny.
Podczas imprezy mieszkańcy Warszawy będą mieli okazję posłuchać Alice Russell - brytyjskiej gwiazdy niezależnej sceny soul i funk, zapoznać się z historią budowy pierwszej linii metra, zobaczyć fragment głośnego musicalu "Upiór w Operze", bawić się i tańczyć przy muzyce polskich gwiazd, a także uczestniczyć w oficjalnym otwarciu pierwszej linii przez panią Prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz.
Program imprezy:
17.00 - DJ Maceo Wyro
17.30-18.15 - Dziennikarze "Gazety Wyborczej", Jerzy S. Majewski i Dariusz Bartoszewicz zapraszają na niezwykłą podróż w czasie - multimedialny spacer przez 25 lat budowy warszawskiego metra
18.30-19 - Fragmenty musicalu "Upiór w Operze" w reż. Wojciecha Kępczyńskiego w wykonaniu aktorów Teatru Muzycznego ROMA
19.15-19.40 - Uroczyste otwarcie pierwszej linii Metra przez Prezydent m.st. Warszawy, Hannę Gronkiewicz-Waltz
19.40-21.00 - Wielka potańcówka dla wszystkich z udziałem gwiazd polskiej sceny muzycznej: Jerzego Połomskiego, Staśka Wielanka i Czerwonych Gitar oraz DJ Maceo Wyro
około 21.00 - koncert Alice Russell - brytyjskiej gwiazdy niezależnej sceny soul i funk
Impreza jest finansowana przez Miasto Stołeczne Warszawa.
"Gazeta Wyborcza " przygotowała ponadto dla swoich czytelników cykl redakcyjny poświęcony budowie pierwszej linii metra. Codziennie od 20 do 25 października publikuje na swoich łamach artykuły, wywiady, rozmowy, opinie czytelników i inne ciekawostki dotyczące metra. W sobotę, 25 października, wraz ze stołecznym wydaniem "Gazety" ukaże się także specjalny dodatek redakcyjny poświęcony pierwszej linii.
Organizatorzy wydarzenia: "Gazeta Wyborcza" i Miasto Stołeczne Warszawa Patroni medialni: Radio TOK FM, AMS, "Metro",
Gazeta.pl, CityInfoTV.
Impreza jest promowana w telewizji (TVP Warszawa), w radiu (TOK FM, Antyradio, PiN, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, radio Kampus), prasie ("Gazeta Wyborcza", "Gazeta Co Jest Grane", "Metro", miesięcznik "Nasze Bielany"), w internecie (
Gazeta.pl,
www.warszawa.gazeta.pl), na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (billboardy na terenie Warszawy), w wagonach metra na CityInfoTV, na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy.
Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", projekt graficzny - Hipopotam Studio, spot radiowy - Jasieński/Stadnicki Advertising. Media zaplanowała Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.