Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

17 lutego 2016 / 12:45

"Fortuna po polsku" - nowa książka Wydawnictwa Agora

Komunikat prasowy

Już w czwartek, 18 lutego br. swoją premierę będzie mieć książka "Fortuna po polsku" autorstwa Leszka Kostrzewskiego i Piotra Miączyńskiego. To porywająca opowieść o wielkich fortunach, znanych rodach i stworzonych przez nie markach, które istnieją do dziś. Wydanie ukaże się nakładem Agory.

Książka "Fortuna po polsku" przedstawia sukces i pieniądze w wielkim stylu - przyniosły je m.in. pączki od Bliklego, czekolada od Wedla, buty od Kielmana, futro od Hersego, suknie od braci Jabłkowskich, garnitury od Turbasy, kremy od Soszyńskiego, kolczyki od Kruka.

Leszek Kostrzewski i Piotr Miączyński swoją opowieść zaczynają ponad 150 lat temu, gdy do stolicy Królestwa Polskiego przyjeżdża z Niemiec młody cukiernik Karol Wedel, a trzej bracia Hersowie otwierają tu Skład Koronek. Później czytelnik trafia do przedwojennej Warszawy, której śmietanka towarzyska spotyka się przy kawie u Bliklego, a zakupy robi u braci Jabłkowskich. W końcu przenosi się do epoki PRL, gdy prywatni przedsiębiorcy - jak Soszyńscy czy Krukowie - usiłują przechytrzyć władzę ludową. Wreszcie dociera do XXI wieku, kiedy to buty od Kielmana czy garnitury od Turbasy wciąż są kwintesencją elegancji, choć dostępną tylko dla wybranych.

Leszek Kostrzewski i Piotr Miączyński są dziennikarzami działu gospodarczego "Gazety Wyborczej". Leszek Kostrzewski jest z wykształcenia i z zamiłowania historykiem. Od 1999 roku jest dziennikarzem "Gazety Wyborczej". W 2005 roku z oddziału w Zielonej Górze przeniósł się do działu gospodarczego w Warszawie. Od tej pory pisze o gospodarce, starając się dostrzec ludzkie historie pomiędzy rzędami cyfr. Piotr Miączyński jest dziennikarzem, blogerem, absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1999 roku pracuje w "Gazecie Wyborczej". Jest miłośnikiem starej Warszawy, z której pochodzi jego rodzina, wygnana stąd po II wojnie światowej.

Od 18 lutego br. książkę "Fortuna po polsku" będzie można kupić w salonach Empik, księgarniach Matras, w sieciach Media Markt i Saturn oraz w księgarniach, na Kulturalnysklep.pl, pod numerem telefonu 801 130 000, a także w formie e-booka na Publio.pl.

Więcej informacji o książkowych nowościach Agory:

https://www.facebook.com/WYDAWNICTWOAGORA.

Powrót