Komunikat prasowy
Wszystkie wielkie dzieła Ryszarda Kapuścińskiego w najnowszej kolekcji "Biblioteki Gazety Wyborczej". Pierwszy tom - "Cesarz" - w sprzedaży od 24 stycznia. Kolejne - co czwartek razem z "Gazetą Wyborczą".
W pierwszą rocznicę śmierci Ryszarda Kapuścińskiego, wielkiego reportażysty, poety i fotografa, oddajemy do rąk czytelników jego "Dzieła wybrane". Na 16 jej tomów złożą się m.in. "Heban", "Wojna futbolowa", "Szachinszach", "Lapidaria", "Imperium", "Podróże z Herodotem", a także mniej znane "Wiersze zebrane". Każdy z tomów jest wzbogacony o eseje wybitnych autorów, takich jak Salman Rushdie, Hanna Krall, John Updike, William Brand, Moses Isegawa, Dušan Provaznik, Jarosław Mikołajewski i wielu innych.
Ale to nie wszystko. Cztery ostatnie tomy kolekcji to "Postscripta", czyli:
- "Cesarz" w interpretacji Zbigniewa Zapasiewicza wraz z opowieścią zdjęciową o cesarzu Hajle Sellasje i Etiopii jego czasów;
- "Wojna futbolowa" czytana przez Krystynę Czubównę i zilustrowana zdjęciami z krajów Ameryki Południowej w niej opisanych;
- "Szachinszach" w interpretacji Jerzego Radziwiłowicza ze zdjęciami z rewolucji irańskiej 1979 r.;
- "Imperium" (czyta Jerzy Zelnik) z fotografiami ZSRR.
Tom pierwszy dostępny będzie od 24 stycznia w promocyjnej cenie 9,99 zł plus cena "Gazety Wyborczej". Kolejne tomy kosztować będą 19,99 zł plus cena "Gazety".
Wydawcą kolekcji jest Agora SA, a jej patronami medialnymi - Telewizja Polska, Radio ZET oraz portal Gazeta.pl.
Kolekcja wsparta jest promocją w telewizji (TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN24, TVN Style), radiu (Radio ZET, PR1, rozgłośnie Agory), prasie ("Metro", "Media&Marketing Polska") Internecie (portal
Gazeta.pl ), autopromocją w "Gazecie Wyborczej" oraz kampanią outdoorową na nośnikach AMS.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Jasieński i Stadnicki Advertising, za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Starlink.