Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Wyniki finansowe Grupy Agora w 2. kwartale 2021 r.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Wyniki finansowe Grupy Agora w 2. kwartale 2021 r.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

0,00 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0,57%
WIG-MEDIA 0,17%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

13 września 2021 / 14:31

AMS zbadał efektywność kampanii marki Wawel na nośnikach Digital Indoor

AMS zbadał efektywność kampanii marki Wawel na nośnikach Digital Indoor

Kampania w outdoorze znacząco poprawia rozpoznawalność marki, a nowoczesne nośniki cyfrowe przyciągają uwagę konsumentów — takie wnioski płyną z badania efektywności kampanii marki Wawel, które przeprowadził AMS, lider reklamy out-of-home (OOH) w Polsce.

Zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na nośniki cyfrowe. W przypadku galerii handlowych dotyczy to 70 proc. odwiedzających — tak wynika z badania przeprowadzonego w krakowskich galeriach Bonarka City Center i Galeria Bronowice. Pretekstem do badań była kampania marki Wawel, zrealizowana przez AMS w obu krakowskich galeriach.

Pre-testy i ankiety po zakończeniu emisji reklam pozwalają precyzyjnie ocenić skuteczność komunikacji z wykorzystaniem AMS Digital Indoor - to największe na rynku multimedialne rozwiązanie oparte na 65-calowych ekranach. Ich sieć obejmuje już kilkadziesiąt obiektów w największych aglomeracjach (w ostatnim czasie poszerzona została o Sadyba Best Mall oraz centra handlowe Plaza w Lublinie, Rybniku, Sosnowcu, Poznaniu i Rudzie Śląskiej). Aż 89 proc. klientów krakowskich galerii Bonarka City Center i Galeria Bronowice zwróciło uwagę na nośniki AMS Digital Indoor, a ponad połowa (51 proc.) odwiedzających je widziało reklamy marki Wawel. Połowie klientów Bonarka City Center i Galerii Bronowice spodobała się kampania (36 proc. wskazań „raczej tak” i 14 proc. „tak, bardzo”), co potwierdza, jak duży wpływ na efektywność komunikacji w outdoorze ma jej jakość, czyli kreatywna strona komunikacji.

- Format Digital Indoor pozwala precyzyjnie dopasować treść przekazu reklamowego do grupy docelowej oraz kontekstu miejsca i właściwego momentu emisji. Te rozwiązania, tak atrakcyjne i zaawansowane technologicznie, dają markom i agencjom kreatywnym ogromne pole do popisu. Chcieliśmy nasze doświadczenia skonfrontować z twardymi danymi rynkowymi. Badania skuteczności kampanii marki Wawel potwierdziły efektywność komunikacji w tym kanale - zauważa Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

Badana kampania marki Wawel emitowana na ekranach Digital Indoor osiągnęła na tle konkurencji najwyższą świadomość kampanii marki. Ta okazała się bowiem wyższa o 250 proc. od średniej wartości wskazanej w obu testach marek. Czerwcowa kampania przewyższyła skutecznością również działania marek telekomunikacyjnych, które - ze względu na szeroką skalę komunikacji w różnorodnych mediach prowadzoną przez cały rok - zostały wybrane jako grupa porównawcza. W odniesieniu do średniej uzyskanej dla spontanicznie wymienianych, znanych marek z tego segmentu rozpoznawalność marki Wawel była wyższa o 62 proc.

- W natłoku komunikatów marketingowych nawet największym markom trudno jest pozostać w pamięci konsumentów. Dlatego też wynik kampanii marki Wawel można uznać za spektakularny. Zwłaszcza że kampania była prowadzona punktowo, z wykorzystaniem monoformatowych działań w digital OOH - mówi Grażyna Gołębiowska.

- Słodycze często kupujemy pod wpływem impulsu, szukając chwili oderwania się i przyjemności. Stąd dla producenta bardzo dużą wartość mają te formaty i nośniki, które wyróżniają się w miejscu sprzedaży. Szczególnie cenne jest to, iż kupujący ma kontakt z komunikatem reklamowym bezpośrednio tam, gdzie ostatecznie podejmowana jest decyzja o wyborze określonego produktu i określonej marki - dodaje Monika Kowalewska, dyrektor marketingu w Wawel SA.

Przeprowadzona w lipcu przez AMS kampania pozwoliła zwiększyć wspomaganą rozpoznawalność kampanii marki Wawel aż o 88 proc. (z 10 w pre-testach do 19 proc. w post-testach).

Wyniki dotyczące komunikacji marki Wawel prowadzą do wniosku, że nowoczesne nośniki w outdoorze mają ogromny potencjał efektywnościowy. Z połączenia atrakcyjnego nośnika (multimedialny i w dobrych lokalizacjach) z chwytliwą kreacją otrzymujemy efekt przewyższający skutecznością całoroczne działania reklamowe dużych marek konsumenckich.

Badanie widoczności nośników AMS Digital Indoor przeprowadzono na przykładzie kampanii reklamowej marki Wawel (czerwiec 2021 r.) w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Pre-testy zrealizowano w maju, a post-test w lipcu 2021 r. Badanie swym zasięgiem objęło klientów w wieku 15+, odwiedzających Bonarka City Center i Galerię Bronowice w Krakowie. W trakcie badania reklama marki Wawel nie była obecna na żadnych innych nośnikach OOH / DOOH.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz:

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.