Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA  W 3. KWARTALE 2023 R.

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

WYNIKI FINANSOWE GRUPY AGORA W 3. KWARTALE 2023 R.

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,60 zł

Zmiana[PLN]

-1,69%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -1,69%
mWIG40 0,13%
WIG-MEDIA 1,02%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

30 listopada 2022 / 14:54

Pierwsza, testowa analiza Digital OOH w oparciu o dane z badania Mediapanel

Pierwsza, testowa analiza Digital OOH w oparciu o dane z badania Mediapanel

Gemius na konferencji Data Driven Digital OOH zaprezentował wyniki testowej analizy zasięgu ekranów cyfrowych w przestrzeni miejskiej. Z danych wynika, że nośniki DOOH AMS generują łącznie 72,6% zasięgu liczonego dla ogólnopolskiej populacji 7 – 75 i mierzonego wskaźnikiem OTS.

Testową analizą objęto wszystkie typy nośników cyfrowych AMS, lidera rynku reklamy Out-of-Home w Polsce: Digital Citylight, Digital Cityscreen, Digital Indoor w galeriach handlowych, kanał Move TV w klubach fitness oraz ekrany bankomatów.

Premierowa prezentacja wyników miała miejsce podczas drugiej odsłony konferencji Data-Driven Digital OOH (więcej: datadrivendooh.pl), zorganizowanej 24 listopada br. przez AMS. Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS, czyli liczbą unikalnych przejść obok nośnika, miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł 72,6 proc. Charakter i precyzja danych pozwalają ocenić też średnią odległość respondenta od konkretnego nośnika digitalowego. W przypadku odległości poniżej 10 m - zasięg wyniósł 54,28 proc., a 50 m - aż 66,93 proc.

Mediapanel Gemiusa umożliwia również określanie profili behawioralnych potencjalnej widowni DOOH na podstawie analizy ścieżek przemieszczania się uczestników badania.

Analiza gromadzonych danych pozwala budować Customer Journey, a więc określić całodniowy rytm życia reprezentanta danej grupy celowej, a także profile behawioralne widowni DOOH, które obok demografii stanowią kluczową wartość z punktu widzenia reklamodawców. To przełom w badaniu zasięgu DOOH AMS — mówi Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS.

Mediapanel opiera się na pasywnym pomiarze konsumpcji mediów, nie zaś deklaracjach ankietowych. Paneliści wyposażeni są w urządzenia mobilne, które dokładnie analizują konsumpcję mediów w różnych jej aspektach. Bazę danych tworzy łącznie 2500 panelistów rekrutowanych do badania według zmiennych, które mają odzwierciedlać strukturę Polaków w wieku 7-75 lat.

Od dawna mówi się o roli, jaką w życiu konsumentów odgrywa tzw. trzecie miejsce, czyli przestrzeń publiczna, w której poza pracą i domem spędzamy coraz więcej czasu. Oprogramowanie Gemiusa w smartfonach panelistów przesyła zaszyfrowane sygnały z ich bezpośredniego otoczenia, a także dane z GPS-ów i popularnych sieci wifi. Dzięki temu możemy bardzo precyzyjne zbadać, gdzie, jak długo i w sąsiedztwie jakich mediów przebywali w danym czasie paneliści — wyjaśnia Jarosław Pawlak, Product Owner w Gemiusie.

W przypadku popularnych kanałów telewizyjnych okazuje się, że ich odbiór w przestrzeni miejskiej może dotyczyć 7-10 proc. całego czasu stacji. Analogicznie, na podstawie dokładnych i regularnie dostarczanych danych lokalizacyjnych respondentów oraz mapy poszczególnych nośników OOH, można zmierzyć zasięg kampanii outdoorowych.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.