PRASA, AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)
Oświadczenie Zarządu Agory S.A. w sprawie odwołania od decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
więcejGodziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0,31%
mWIG40 0,74%
WIG-MEDIA -0,47%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
Rozwój Grupy Agora opieramy na odpowiedzialności. Budujemy trwałe relacje z otoczeniem, różnorodność rozumiemy jako ważny aspekt społeczeństwa.
Rozwój Grupy Agora opieramy na odpowiedzialności
Budujemy trwałe relacje z otoczeniem
Cenimy różnorodność w społeczeństwie i w miejscu pracy
W Agorze S.A. działa kompleksowy system etyki, który składa się on z: kodeksu etyki, wewnętrznych polityk i regulaminów, zewnętrznych kodeksów branżowych, stanowiska compliance officera oraz systemu zgłaszania nieprawidłowości. Dla efektywności tego systemu istotne są także komunikacja i edukacja pracowników.
„Kodeks etyki Agory” to dokument wewnętrzny, skierowany do wszystkich pracowników i współpracowników Spółki, który podsumowuje dotychczasowe wewnętrzne i zewnętrzne regulacje w zakresie etyki i przeciwdziałania nadużyciom, a przede wszystkim wskazuje, jakie postawy i zasady postępowania są w Agorze mile widziane i oczekiwane, a jakie firma uznaje za błędne lub niedopuszczalne.
Ten zbiór wskazówek i wartości jest wyrazem odpowiedzialnego i transparentnego podejścia w następujących obszarach, będących jednocześnie tytułami rozdziałów „Kodeksu etyki”:
„Kodeks etyki Agory” obowiązuje każdego z: pracowników, współpracowników i członków kadry zarządzającej Agory S.A., bez względu na pełnioną w firmie funkcję czy zajmowane stanowisko.
W „Kodeksie etyki Agory” znajdują się zasady, jakimi powinni kierować się pracownicy i współpracownicy w relacjach ze wszystkimi interesariuszami; zestawienie najważniejszych dokumentów, które zawierają szczegółowe regulacje dotyczące konkretnych tematów; schemat zgłaszania nieprawidłowości w Agorze wraz z danymi kontaktowymi do osób, które mogą pomóc we wszelkich tematach związanych z etyką, a także podpowiedzi, które mogą pomóc ocenić zgodność decyzji z zasadami i wartościami firmy oraz słownik z najważniejszymi definicjami.
W Agorze obecnie dostępne są następujące sposoby zgłaszania spraw dotyczących dyskryminacji i mobbingu oraz relacji w miejscu pracy:
Każde zgłoszenie, pytanie czy sugestia, przekazane za pomocą portalu, e-maila lub infolinii do Linii Etyki trafia do doradców merytorycznych, którzy pozostają w kontakcie z sygnalistą. System pozwala na zachowanie anonimowości, korespondencja jest szyfrowana, a dostęp do niej mają tylko doradcy Linii Etyki. Dane mogą zostać przekazane compliance officerowi Agory po wyrażeniu wyraźnej zgody przez zgłaszającego. Linia Etyki wspiera również Agorę w rozwiązywaniu spraw.
W 2019 r. w ramach Linii Etyki wpłynęło 12 zgłoszeń, większość z nich, czyli 9 to sugestie, zaś 3 to nieprawidłowości. Część z nich spowodowała wprowadzenie nowych rozwiązań, część zbadania sprawy oraz rozpatrzenia zgłoszenia pod kątem możliwej nieprawidłowości, część zaś była pytaniami, na które udzielono odpowiedzi. Jednocześnie zgłoszenia i pytania trafiały bezpośrednio do compliance officera Agory, jak również do Pełnomocnik ds. przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi (5 zgłoszeń). Zgłoszenia te zostały opisane w części raportu dotyczącej miejsca pracy i praw człowieka. W 2019 r. było to 5 spraw dotyczących relacji w miejscu pracy.
Zobowiązujemy naszych podwykonawców do zapoznania się ze Zbiorem zasad postępowania dla dostawców i podwykonawców Agory. Jest to dokument, który wskazuje jakie oczekiwania stawiamy wobec partnerów biznesowych, z którymi podejmujemy współpracę.
Dokument zawiera zasady dotyczące:
Zbiór zasad postępowania dla dostawców i podwykonawców Agory
W naszej firmie obowiązują następujące deklaracje wartości: Karta Agory, Kodeks Dziennikarski i Kodeks Dziennikarza. Wartości, którymi kieruje się firma, to: prawda, tolerancja, poszanowanie praw człowieka, pomoc potrzebującym - więcej
W ramach dbałości o relacje z klientami wdrożyliśmy Kodeks Dobrych Praktyk w Obsłudze Klienta. Mamy też opracowane procedury m.in. reklamacji, które dostępne są w regulaminach świadczonych usług. Na stronach internetowych naszych produktów i usług umieściliśmy dane kontaktowe, które umożliwiają przekazywanie uwag i komentarzy. Dbamy o bezpieczeństwo danych naszych odbiorców, a także o ochronę danych osobowych.
Jesteśmy członkami wielu organizacji biznesowych i branżowych: Zobacz
Jesteśmy sygnatariuszami: Kodeksu Dobrych Praktyk Wydawców Prasy iwp.pl, Kodeks Etyki Reklamy radareklamy.pl/kodeks-etyki
Różnorodność i otwartość to wartości będące integralną częścią działań biznesowych Agory i jej polityki zatrudniania. Pracownicy Grupy Agora to osoby pochodzące z różnych środowisk i kultur, wykazujące się różnymi umiejętnościami i talentami, reprezentujące różne punkty widzenia oraz mające różne doświadczenia życiowe i zawodowe.
Opiera się na przełamywaniu barier: wieku, płci, stanu zdrowia, etc. - przyświeca jej zasada, że potencjał zawodowy pracowników wynika z ich kompetencji. Zapoznaj się z treścią polityki dostępną tu.
Agora jako pracodawca tworzy atmosferę, w której pracownicy czują się szanowani i mają poczucie, że mogą w pełni realizować swój potencjał zawodowy. Kultura firmy opiera się na dialogu, otwartości, tolerancji i pracy zespołowej. Jako pracodawca przeciwdziałamy dyskryminacji, molestowaniu i mobbingowi w miejscu pracy - już w 2003 r. powstała polityka zakresie ochrony pracowników przed dyskryminacją i mobbingiem.
W 2018 r. w Agora zaktualizowała „Politykę antydyskryminacyjną i antymobbingową”, aby jeszcze lepiej służyła tworzeniu komfortowego miejsca pracy wspierającego różnorodnośd. Najważniejsze zmiany w stosunku do dotychczasowego dokumentu to: wprowadzenie funkcji pełnomocnika ds. przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozszerzenie możliwości przekazywania wątpliwości, pytań lub nieprawidłowości, zaakcentowanie roli i odpowiedzialności kadry kierowniczej, uzupełnienie polityki o przykłady niepożądanych zachowań oraz o wzór formularza zgłoszeniowego.
Grupa Agora Sygnatariuszem Karty Różnorodności
Grupa Agora jako pierwsza grupa medialna w Polsce podpisała Kartę Różnorodności, dołączając do grona pracodawców z całej Europy działających na rzecz różnorodności w miejscu pracy. WIĘCEJ
Dla Agory ważne jest, aby pracownicy mogli zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym oraz by mogli prowadzić zdrowy tryb życia. Pracownicy otrzymują dostęp do specjalnego systemu, w którym mogą wybrać jedną lub kilka opcji spośród wielu możliwości spędzania czasu wolnego: sportowych, kulturalnych, turystycznych i innych. Dodatkowo zespół firmy otrzymuje specjalne zniżki na usługi i produkty Agory, m.in. bilety do kina, zakup prenumeraty, rabaty w sklepach internetowych Publio.pl oraz Kulturalnysklep.pl.
W Agorze działa fundusz biegowy. Co roku organizowane są też zawody sportowe: narciarskie, biegowe, tenisowe – Agora Open, turnieje piłki nożnej oraz regaty Agora Cup.
Co roku Agora przystępuje do akcji „Dwie godziny dla rodziny” i w okolicach Dnia Dziecka (w 2018 r. był to 1 czerwca, w 2019 r. zaś będzie to 31 maja) proponuje pracownikom skrócenie czasu pracy o 2 godziny i spędzenie go ze swoimi bliskimi.
Pracownicy Agory biorą udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych. Dzięki temu mogą zdobywać wiedzę, podnosić swoje kwalifikacje oraz pogłębiać umiejętności. Spotkania tematyczne i wykłady, warsztaty i case studies pozwalają na rozwój zawodowy.
Pracownicy Agory biorą udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych. Dzięki temu mogą zdobywać wiedzę, podnosić swoje kwalifikacje oraz pogłębiać umiejętności. Spotkania tematyczne i wykłady, warsztaty i case studies pozwalają na rozwój zawodowy.
Grupa Agora wypełnia wszelkie wymogi prawne i formalne oraz podejmuje uporządkowane działania w celu zapobiegania wystąpienia wypadków oraz urazów w miejscu pracy.
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
Wypadki przy pracy | 14 | 9 | 14 | 13 | 12 | 7 |
Dane nie obejmują Helios S.A. (do 2017 r.) oraz GoldenLine (do 2018 r.)
Chcesz do nas dołączyć? Sprawdź aktualne oferty pracy i aplikuj!
Prowadzimy nieustanny dialog z naszymi kluczowymi interesariuszami: czytelnikami, słuchaczami, widzami, klientami, a także partnerami biznesowymi i instytucjami oraz otoczeniem społecznym. Budujemy relacje w oparciu o zaufanie oraz rzetelność.
Schemat dialogu z interesariuszami
Jako spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wypełniamy zasady i rekomendacje zebrane w ramach Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2016.
Relacje inwestorskie
Dbamy o dwustronną komunikację z interesariuszami, również inwestorami i analitykami – w tym celu rozwijamy narzędzia (internetowe i nie tylko) oraz działania (dedykowane spotkania), które służą najpełniejszej interakcji.
Agora S.A. znalazła się w składzie indeksu spółek odpowiedzialnych RESPECT Index, który został ogłoszony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w 2017 r. oraz 2018 r. Spółki notowane w tym indeksie oceniane są jako zarządzane w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, wykazują dużą atrakcyjność inwestycyjną, a dodatkowo charakteryzuje je m.in. wysoka jakość raportowania, poziom relacji inwestorskich czy ład informacyjny. Wyróżniają się również poziomem i kompleksowością działań adresowanych do interesariuszy, które stanowią wyraz ich szeroko rozumianej odpowiedzialności.
11. edycja RESPECT Index 12. edycja RESPECT Index
Wprowadziliśmy Politykę działań społeczno-sponsoringowych w Grupie Agora – to wyraz naszego uporządkowanego podejścia do działań społecznych, edukacyjnych, kulturalnych i charytatywno-sponsoringowych. Zapoznaj się z tekstem Polityki tutaj.
Zapoznaj się z tekstem Polityki Nasze fundacje
Agora S.A. jest spółką medialną, która – zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju oraz przyjętymi strategicznymi kierunkami odpowiedzialności – określiła swój wpływ na otoczenie i dąży do ograniczenia oddziaływania na środowisko naturalne.
Służą temu określone regulacje: Polityka środowiskowa Agory S.A., inne wdrożone procedury i programy prośrodowiskowe, a także roczne cele środowiskowe oraz wskaźniki ich realizacji. Polityka środowiskowa Agory S.A. to dokument, który przedstawia podejście do zarządzania kwestiami środowiskowymi i obowiązuje wszystkich pracowników oraz współpracowników firmy.
Podejmowane działania są zgodne z przyjętymi przez ONZ Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), w szczególności Celami 6, 7, 12 i 13.
Wprowadziliśmy Politykę działań społeczno-sponsoringowych w Grupie Agora – to wyraz naszego uporządkowanego podejścia do działań społecznych, edukacyjnych, kulturalnych i charytatywno-sponsoringowych. Zapoznaj się z tekstem Polityki tutaj.
Działania w ramach akcji mają pomóc osobom w podeszłym wieku, schorowanym i samotnym, które czują się niepotrzebne czy odstawione na boczny tor.
„Usłysz swoją szkołę” to akcja Radia TOK FM polegająca na cyklu debat o skutkach reformy edukacji w 9 miastach.
„Pracownia miast” to akcja społeczna „Gazety Wyborczej” poświęcona wyzwaniom, przed którymi stoją polskie miasta.
Nominacje do Nagrody zgłaszają zarówno słuchacze, jak i goście stacji, zaś wyboru dokonuje redakcja Radia TOK FM spośród zgłoszonych propozycji.
W 2017 r. w blisko 80 lokalnych spotkaniach „Wyborczej na żywo” wzięło udział prawie 7 tys. widzów.
Kino na Temat to cykl spotkań filmowych, które poruszają problemy istotne dla młodzieży w okresie dorastania oraz rozpoczynających dorosłe życie.
Kino na Temat Junior to spotkania edukacyjne z filmem i bajką dla przedszkolaków oraz młodszych uczniów szkół podstawowych.
Akcja akcji społecznej „Matematyka się liczy” rozpoczęła się wraz z rokiem szkolnym 2017/2018.
Edukacja jest jednym z najważniejszych czynników związanych z rozwojem społecznym, a także zrównoważonym rozwojem.
Program Kultura Dostępna w Kinach jest częścią ogólnopolskiego projektu Kultura Dostępna. Jego głównymi organizatorami jest Narodowe Centrum Kultury oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Nagroda Literacka Nike przyznawana jest od 1997 r. corocznie w październiku za najlepszą książkę poprzedniego roku. Jej celem jest promocja polskiej literatury, ze szczególnym zwróceniem uwagi na powieść. (w tym autobiografie, eseje, pamiętniki itp.) i humanistyka o wybitnych wartościach literackich.
Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego jest organizowana od 2010 r. przez „Gazetę Wyborczą” i Miasto st. Warszawa i przyznawana autorom najlepszej książki reporterskiej roku i najlepszego przekładu roku.
Centrum Premier Czerska 8/10 to spotkania z twórcami, o których się mówi, i dziełami, które się przeżywa. Spotkania odbywają się w siedzibie Agory w Warszawie, ale można je również oglądać dzięki transmisjom na żywo na wyborcza.pl i w social mediach.
Galeria Plakatu AMS jest prawdopodobnie największym w Polsce konkursem dla młodych grafików na plakat o tematyce społecznej.
Od wielu lat media i marki Grupy Agora angażują się w aukcje, zbiórkę pieniędzy oraz informowanie o działaniach WOŚP w ramach kampanii i materiałów.
Ogólnopolskie wydanie „Gazety Wyborczej" co roku z okazji Dnia Dziecka ukazuje się ze specjalną charytatywną okładką – reklamą Toyoty.
Katowicka „Gazeta Wyborcza” prowadzi akcję charytatywną „Krzesła dla…”, w ramach której namawia znane osobistości ze świata kultury, sztuki, sportu i polityki do oddania starych, wysłużonych krzeseł. Meble trafią do artystów, którzy zamieniają je w dzieła sztuki. Przedmioty są wystawiane na aukcji, a całkowity dochód przeznaczony jest na szczytny cel.
Co roku przed Świętami Bożego Narodzenia zespół wrocławskiej „Gazety Wyborczej” wspólnie z Fundacją Agory i Kinem Nowe Horyzonty przygotowuje prezenty dla najbardziej potrzebujących dzieci z Wrocławia i okolic, a także wspiera wrocławskie instytucje i organizacje pozarządowe.
Grupa Radiowa Agory zorganizowała specjalną akcję charytatywną, której celem było pozyskanie środków na rzecz mieszkańców Wysokiej Zaborskiej.
Grupa Agora chce aktywnie kształtować otoczenie, w którym na co dzień funkcjonuje. Dlatego też jej spółki są aktywnymi uczestnikami organizacji skupiających specjalistów z branż istotnych dla jej działalności.
Główne organizacje, w pracach których uczestniczą przedstawiciele spółek Grupy to:
(dane na 31.12.2019 r.)
dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej
tel. 22 555 60 36
nina.grabos@agora.pl
specjalista ds. komunikacji korporacyjnej i CSR
tel. +48 505 814 834
anna.fidos@agora.pl
Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.
Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.